XMAS EDITION SPECIAL

עונת הקריסמס מתאפיינת בהוצאה משפחתית ניכרת. אנשים הופכים לנדיבים במיוחד, והקרב הוא על מי יזכה בנתח ה-spend הגדול ביותר. רשתות הסופרמרקט ורשתות הכלבו היוקרתיות ביותר נלחמות על תשומת לב הצרכן ומוציאות מיליוני דולרים על הפקות ענק. אבל השנה, באופן מפתיע, לצד הסיפורים קורעי הלב המאפיינים את רוח התקופה, ולצד המעשיות הדביקות על מעשים טובים, יש מפרסמים שמוכנים לקרוא תיגר על מסורות החג השחוקות, ואחרים שבוחרים לעזור דווקא לבעלי העסקים הקטנים להתמודד עם עומס הקונים הצפוי. כל הפרטים בהמשך.

clip_image002

UPS עוזרת לבעלי עסקים קטנים לסגור עסקה

חברת השליחויות UPS היא אחת הגדולות בארה”ב, וכדי להבטיח שעונת החגים אכן תהיה עסוקה ופוריה בשבילה, היא החליטה לחבור ליוזמת ה-,Small Business Saturday שהפכה את הקניות בעסקים קטנים למסורת, ולעזור לבעלי העסקים הקטנים לעשות את הדבר החשוב מכל: לסגור את העסקה. איך הגיעו לתובנה הזו? בעוד שכמות הצרכנים המבקרים בחנויות שכונתיות עלה בשנה שעברה, מספר העיסקאות ירד. חברת UPS מציעים לבעלי החנויות מספר כלי עזר המטרגטים סוגי קונים שונים – ממחפשי המציאות לאלו שלא מפסיקים לשאול שאלות – ערכת “סגירת עסקה” התואמת לצרכיהם. למשל, מחפשי המציאות יקבלו כרטיס הנחה על ביקור חוזר ושואלי השאלות יקבלו ברושור המסביר על הקטלוג והמוצר. כל הפרטים כאן.

 

clip_image004

Diesel נוקטת עמדה נגד בגדי החגים המכוערים

אין סרט, סידרה קומית או פרודיה אמריקאית על החגים שבהם לא מופיעים הסוודרים המכוערים שמקבלים כמתנה מהסבתא. מדובר בפריט לבוש שמוציאים אותו פעם בשנה מהמגירה, נלבש לכמה שעות בודדות וחוזר למגירה באותה מהירות שבה הוא יצא. אבל כנראה שאושיות האופנה האמיתיות והמעצבים האיטלקיים של חברת דיזל כבר לא יכולים לראות את העלבון הזה לאופנה, ולכן השנה, הם נוקטים עמדה וקוראים לנפגעי סוודר החג באשר הם לזרוק את האסון הסרוג לטובת פריטי אופנה הרבה יותר מגניבים ומעוצבים…ועל הדרך גם מציעים מה לעשות עם הסוודר הישן. כל הפרטים בסרטים שלפניכם כאן ו- כאן.

clip_image006

Amazon קוראת למלכת המשפיעניות לדגל

כשאפשרויות הבחירה רבות כל כך, הפחד “לבחור לא נכון” משתק. זו הסיבה שחברת Amazon גייסו לא אחרת מאשר המלכה האם, המשפיענית הראשונה אי פעם, אופרה ווינפרי כדי לעזור לצרכנים לבחור את המתנות הכי שוות החג. כל שעליהם להגיד ל-Alexa הוא את המשפט הבא: ” “Alexa, let’s shop Oprah’s favorite things.”. בעוד שזו דרך נחמדה לקשור את שימך לחדשנות, החוויה עצמה אינה מרגשת כלל. הצרכן מובל לרשימה של אופרה שם מוקרא תיאור קצר של הפריט וניתנת לו האפשרות לרכוש אותו. אם הוא בחר שלא לרכוש את הפריט, אלקסה עוברת לתאר את המוצר הבא. חוויה מייגעת אם תשאלו אותנו, ודוגמה מצוינת לכך שטכנולוגיה אינה ערבון לקידום מכירות אפקטיבי. כל הפרטים כאן

clip_image008

Vodafone מחממת את הלב

סיפורי אהבה גדולים מהחיים נפוצים בתקופת הקריסמס כמו קישים במסיבות רווקות. חנות הכלבו היוקרתית Debenhams מספרת את סיפור סינדרלה מודרני, והגרלת הלוטו הספרדית מקדמת סרט באורך 20 דקות, חמוד אך משונה להפליא, על סיפור אהבה בין בחור ספרדי בשם דניאל וחוצנית יפיפייה החולקים כרטיס הגרלה מנצח. אך סיפור האהבה ששבה את ליבנו הוא מאת Vodafone, המספר את סיפורו של בחור בריטי (בגילומו של מרטין פרימן) הפוגש אישה יפה אחריה הוא מחזר – לא תמיד בהצלחה – מה שיוצר סיטואציות קומיות ומביכות משהו. הסיפור מסופר בהמשכים כך שכל כמה ימים עולה לאוויר פרק חדש – לקמפיין שישה פרקים סה”כ – שניים שישודרו בטלוויזיה ועוד ארבעה שיוקרנו בלעדית באינטרנט. לצפייה לחצו: פרק1, פרק2, פרק3.

clip_image010

הבטחנו שלא נבכה

באנגלית יש לזה מונח מדויק: “Tear jerkers” או לחלופין ה-“Sob story” התורן. מדובר בסיפורים לרוב טראגיים, דרמטיים, מרגשים ואנושיים. סרטים שיושבים על תובנות עמוקות. מקרי חיים שמוכרים לכולנו בין אם מקרוב או מרחוק. התנהגויות ומאורעות שאנחנו לא תמיד גאים בהם וקשה לנו עוד יותר לחלוק אותם. עבור מפרסמים, תובנות מאין אלו הם מכרה זהב כי התגובה שלנו היא 99% רגשית, וכידוע אנחנו מופעלים מרגש (כן כן – לב מוביל, לא הראש!) הריטיילר הגרמני Penny מבינים זאת ולכן יצאו עם קמפיין קשה ומרגש..לצפייה לחצו כאן

סרטי חג מולד נוספים שאהבנו

– John Lewis “Moz the Monster

– John Lewis “Moz the Monster” – Google Home Storybook

– Asda “The Imaginarium

– M&S “Paddington & The Christmas Visitor

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *