הטרנדים החמים מתוך MWC 2015


MWC 2015

בשבוע שעבר נערך בברצלונה כנס המובייל השנתי (MWC 2015). בין היתר הושק בו סמסונג S6 המאוד מצופה (למי שפחות מתחבר, תחשבו על הספירה שלכם לאחור לקראת עונה 5 של משחקי הכס).

אם זה מעניין אתכם, אתם יכולים למצוא כאן סקירה של המוצרים החדשים שהושקו, וכאן 11 סטארטאפים מגניבים שהוצגו. שימו לב בעיקר למס’ 8 המעולה.

אנחנו נתמקד ב-2 מגמות הצפויות (והלא ממש מפתיעות) ל-2015 בעולם המובייל, להן השפעה ישירה על מותגים:

Internet of Things (1 הביטוי הופך ממשהו שכיף לזרוק לחלל האוויר ולקבל מבטי השתאות של “אחד שמבין” למציאות ממשית. האינטרנט כבר מזמן לא מוגבל רק למחשב או לסמארטפון, אלא מתפרש לבתים, למכוניות ול-wearables.
מומחים צופים שהשתלטות ה – IoT תושלם עד 2020, וזה אומר שכדי להישאר רלוונטיים, עסקים יהיו חייבים להפוך לישויות שהן Always on, ולהציע ללקוחות שלהם לא רק שירותים חדשים – אלא גם חוויה חדשה לגמרי. יישום שירותי IoT בעסק יביא לחברות ומותגים הכנסה חדשה, יעזור בהורדת עלויות תפעול, להפוך לחכמות יותר ויעילות יותר עם המוצרים שלהן, וכל זה בזמן ששביעות הרצון של הלקוח מהמוצר והנאמנות שלו אליו עולות. ס”כ, עסקה די משתלמת. האתגר העיקרי הוא לתת לצרכנים, שתמיד מחפשים חוויות חדשות, ערך אמיתי; אם הם לא יקבלו סיבה מספיק טובה להשתמש בשירות שלך, הם יפסיקו.

פורד

*אפליקציה של פורד המאפשרת לבעלי רכב חשמלי לשלוט דרך הסמארטפון (ואתר נלווה) בטעינה של המכונית.

2) פרטיות – בזמן שאנחנו זזים במהירות לעבר דיגיטליות מוחלטת, האקרים הופכים ליותר ויותר מתוחכמים והטכנולוגיה שנועדה להגן על פרטינו האישיים מזדנבת מאחור, ולכן פרטיות ואבטחת מידע היו טרנד גדול השנה. והפעם, הפתרונות לא באו רק מצד הפלטפורמות (למשל, מהאפליקציות עצמן), אלא גם בחומרה, כאשר הוצגו טלפונים שכבר בנויים במיוחד כדי לספק אבטחת מידע והגנה על פרטיות המשתמשים. עסקים שרוצים לעבור ממדיה מסורתית למובייל חייבים לשים את עניין הפרטיות וביטחון המידע בראש סדר העדיפויות  (50% מהצרכנים מעידים כי הם שוקלים לנטוש מותג מסוים בגלל פרצה בביטחון), ולזכור שזו אחריות שלהם לשמור על המידע האישי של הלקוחות שלהם.

קשתית העין

*Fujitsu הציגה מערכת לביטול נעילת הסמארטפון, לפי קריאת קשתית העין של המשתמש. המערכת מיועדת לפעול גם בשירותי אינטרנט שונים, כך שהמשתמש לא יצטרך לעשות Log in ע”י הכנסת שם משתמש סיסמא, ובכך תתאפשר לו גישה פשוטה ובטוחה

לסיכום, בזמן שצרכנים בישראל עדיין לא יכולים לקנות כל מה שהם רוצים ברשת, העולם כבר הופך במהרה לדיגיטלי לחלוטין, מה שמציב בפני עסקים עוד ועוד אתגרים, ובראשם הגנה פרטיותו של הצרכן.

ולסיום, זה לא כנס גיקים אמיתי בלי המצאות מגניבות-אבל-לא-הכרחיות, אז הנה השתיים שהכי אהבנו:

1. Xiaomi Yi Action Cam With “Cat Harness Accessory”
או בקיצור, מצלמה על חתול – נכון סרטוני יוטיוב? נכון חתולים? אז עכשיו כדי לשבור את האינטרנט אתם לא חייבים יותר להתפשט ולהימרח בשמן תינוקות בזמן שאתם מייצבים כוס שמפניה על הישבן, אתם יכולים פשוט לרתום מצלמה על חתול וליצור את הסרטונים הכי שווים בעולם.

מצלמה על חתול

2. Pizza Hut Click’N’Pizza
 הסטארטאפ האיטלקי, “La Comanda” (זה אומר “החברים הכי טובים החדשים שלי” באיטלקית) יצר לחצן מגנטי שנצמד למקרר, ומאפשר להזמין פיצה בלחיצת כפתור. האמת ששמענו על הדבר הזה כבר הרבה זמן, אבל עכשיו כנראה שזה באמת קורה, ופיצה האט הודיעה שהיא מתחילה למכור את הלחצנים האלה כבר בקיץ הקרוב.

לחצן פיצה

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *