BBR Wiser 14 – Trends

ביטוח רכב על פי ק"מ
בתחילת החודש השיקה  MetroMile האמריקאית שירות חדש שמאפשר לקנות ביטוח על פי מספר הקילומטרים שהרכב מכסה – בזמן אמת. החברה מתקינה ברכבי הלקוחות מכשיר המשתמש בטכנולוגיית GPS ומשדר למטה שלה מידע בזמן אמיתי על השימוש ברכב. לא נסעת, לא שילמת.

מכאן הדרך פתוחה כמובן לאיסוף של מידע רלבנטי אחר, כמו הסביבה שבה המבוטח נוהג (עיר/כבישים פתוחים), מהירות הנסיעה ביחס למהירות המותרת, מספר עצירות פתאומיות ועוד שפע של מודלים חדשים שלא היו יכולים להתקיים לפני עידן המובייל.

https://www.metromile.com/#why_metromile

image 

טרנד ה- DIY ממשיך והפעם מציע לכם לכתוב את הקוד לברכת חג המולד

Codecademy היא אחת הפלטפורמות המשגשגות ללימודי תוכנה באון ליין. לכבוד חג המולד הסטארטאפ מציע למשתמשיו ליצור בעצמם את כרטיסי הברכה ועל הדרך לתרגל HTML ו- CSS. לאחרונה השיק הסטארטאפ את Codeacademy Projects: מקבץ חדש של קורסים המסייע לסטודנטים לבנות אפליקציות קונקרטיות כמו כפתור CSS, טופס אינטרנט ועכשיו גם כרטיס ברכה. מייסד האתר Zach Sims בן ה- 22 הקים את האתר לפני כשנתיים וכבר הצליח לגייס 22 מיליון דולר. Sims רוצה להפוך את המיזם שלו לתנועה עולמית לעידוד כתיבת קוד שתהיה בסיסית ממש כמו כתיבה וקריאה.

http://gigaom.com/2012/12/24/coding-christmas-codecademy-lets-you-code-your-own-holiday-card/

image 
כל אחד יכול להיות אנימטור?

רוצים ליצור סרטי אנימציה מרגשים מבלי להוריד או ללמוד תוכנות מסובכות? Creatorverse היא אפליקציה חדשה המאפשרת לייצר בקלות משחקים, פאזלים, ציורים, מבוכים ועוד, ולהפוך אותם לאינטראקטיביים בקלות. את היצירה ניתן לשתף בקהילת המשתמשים של האפליקציה או להוריד יצירות של משתמשים אחרים.

מותגי רכב משקיעים משאבים בחלופה לבעלות על רכבים פרטיים

שלוש יצרניות הרכב הגדולות ביותר בארה"ב – ג’נרל מוטורס, פורד וקרייזלר מעוניינות להגביר את מעורבותן בתחום החלופות למכונית הפרטית , כגון: אופניים חשמליים, שירותי שיתוף רכבים ואוטובוסים, וזאת על רקע הירידה בשימוש בכלי רכב פרטיים ובבעלות עליהם. זאת לאחר שחלה צניחה של 20% בשיעור בני ה- 16 בארה"ב שמחזיקים ברישיון נהיגה. מוקדם יותר השנה, השיקה BMW שירות חנייה בתשלום ושירות השכרת רכבים חשמליים באמצעות אפליקציה ייעודית. חברות הרכב מבינות כי אופניים יהיו מרכיב מרכזי בפתרונות הניידות בערים הגדולות.

http://www.ft.com/intl/cms/s/0/d702ec12-4bb1-11e2-b821-00144feab49a.html#axzz2Gtpsv8fi

image

טרנד ה-subscription ממשיך לצבור תאוצה בקרב מותגים

מאחורי כל זן קפה מסתתר סיפור – כך טוען מנכ"ל craft coffee, שירות הרשמה חדש לקפה שמאפשר למנויים לקבל מידי חודש, קופסה המכילה טעמי קפה מגוונים ואיכותיים. הקופסה מכילה כ- 50 דוגמיות קפה ייחודיות ושלוש דוגמיות קבועות. בעולם בו מותגים צריכים לחפש ללא הרף אחר מודלים כלכלים חדשים, מודל ההרשמה הוא אפיק השקעה ייחודי ומכניס שמאפשר למותג לרגש מידי חודש את הצרכנים שלו, לחשוף אותם לטעמים חדשים ולקבל פידבקים יומיומיים מהקהל.

http://www.craftcoffee.com/

image

חטיפי שוקולד שעשויים מביצי חופש

כחלק מהמגמה העולמית של שקיפות, והומניטאריות כלפי בע"ח אנחנו עדים למגמה שרק הולכת ומתרחבת בעולם מוצרי המזון: שימוש בביצי חופש כחומרי גלם, על מנת להבטיח לצרכנים (המודעים מתמיד כיום), שהם לא קונים מוצר שבע"ח סבלו בשבילו. מונדלז (לשעבר קראפט) הודיעה על המהלך עבור מותג טובלרון, כמה חודשים אחרי שפררו עשתה צעד דומה. חטיף השוקולד השוויצרי שקיים מאז שנת 1868 התאים את עצמו למגמה העולמית וידחוף מותגי ענק נוספים בעולם לנהוג כמוהו. מותגי מזון נוספים ששותפים למהלך הם: מקדונלד’ס אירופה שכבר החליפה את כל מוצרי הביצים שלה בביצי חופש, וכך גם מרקס אנד ספנסר, קדבורי, סאבוויי, בורגר קינג האמריקנית וסניפי איקאה.

http://www.confectionerynews.com/Processing-Packaging/Mondelez-now-uses-cage-free-eggs-in-Toblerone

image

שוק הלקים מתרחב: לקים לגברים

Josh Espleyמנכ"ל חברת הקוסמטיקה Alphanail משחרר הצהרה מפתיעה: "שוק הלקים לגברים הרבה יותר גדול משאתם חושבים". היסטורית, הוא אומר, גברים שרצו לחזק את הציפורניים נאלצו להשתמש במוצרים של החברה, האישה או האחות שלהם. Espley מאמין שהוא יכול לייצר קטגוריה חדשה הפונה לקהל גברי שהוא לאו דווקא הומוסקסואלי. זאת ועוד, המוצר הוא חדש לחלוטין ולא העתקה של המוצר הנשי עם מיתוג גברי.

http://www.fastcompany.com/3003489/dudes-wearing-nail-polish-business

image

טרנד רותח: Click&Collect

ענף הרייטייל עובר טלטלות ושינויים ללא הרף. לאחרונה אנחנו עדים למגמה המערבת יחד קניות באון ליין ובאוף ליין – שירות המאפשר לצרכנים להזמין מצרכים באון ליין ולאסוף אותם בחנויות פיזיות. באירופה קמעונאיות כמו טסקו ואסדה כבר מציעות את השירות, גם חנויות האון ליין הגדולות כמו איביי ואמזון בודקות אפשרות להציע את השירות. אנחנו מבינים שאצלנו יגידו שהטרנד לא מביא צרכנים לחנויות, אבל צריך לזכור שמחקרים מוכיחים שדווקא קניות באון ליין הם אימפולסיביות ובזבזניות יותר מקניות באוף ליין.

http://www.tesco.com/collect/

image

על חשיבותה של קהילה ביצירת אפליקציה משגשגת

החודש השיקה פייסבוק אפליקציה חדשה שנקראת POKE שהיא העתקה מושלמת של אפליקציה פופולארית אחרת שנקראת snapchat. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לשלוח הודעות פרטיות שנמחקות אחרי מספר דקות (1, 3, 5 או 10). 24 שעות אחרי שהושקה האפליקציה היא הפכה להיות הכי מורדת באפסטור (אבל תוך שבוע היא ירדה למקום ה- 34). מדוע פייסבוק העדיפה לייצר אפליקציה משלה במקום לרכוש את snapshot כפי שהיא רכשה בעבר את אינסטגרם? התשובה היא פשוטה – בגלל הקהילה. קהילה, בניגוד מוחלט לטכנולוגיה היא קסם בלתי ניתן להעתקה, קסם שבמקרה של אינסטגרם היה שווה מיליארד דולר.

http://thenextweb.com/facebook/2012/12/22/in-less-than-a-day-facebooks-poke-displaces-google-maps-as-the-app-stores-most-popular-free-app/

image

האפליקציות הטובות ביותר על פי אפל

כמידי שנה פרסמה אפל את רשימת האפליקציות הכי מוצלחות, הרשימה לא מבוססת על כמות הורדת אלא על בחירה אנושית של עובדי החברה. שנה שעברה זכתה אינסטגרם לתואר האפליקציה הכי טובה באייפון ו- snapseed לאפליקציה הכי טובה באייפד, שתיהן נרכשו בינתיים ע"י פייסבוק וגוגל בהתאמה. השנה בחרה אפל את Action Movie FX כאפליקציה הכי טובה באייפון ואת PAPER כאפליקציה הכי טובה באייפד. בקטגוריות המשחקים נבחרה The Room כאפליקציה המובילה באייפד ו- Rayman Jungle Run כמשחק המוצלח ביותר באייפון.

http://mashable.com/2012/12/13/apple-app-store-best-2012/

image

Lacoste מדמיינת את חולצת העתיד

במהדורות הוייזר הקודמות סקרנו את טרנד הביגוד הטכנולוגי. ראינו כבר חולצות עם טכנולוגית ויסות-חום ומחיקת הדפסים על בגדים ע"י הכנסתם לפריזר. לכבוד יום הולדתה ה- 80, לקוסט מדמיינת את חולצת הפולו של העתיד: בעתיד, לחיצה על לוגו התנין תגרום לחולצה לשנות צבע ולהציג תוצאות של משחק טניס בזמן אמת. לקוסט מזמינה גולשים להיכנס לאתר ולהציע רעיונות עתידניים משלהם.

www.psfk.com/2012/12/lacoste-future-polo.html

image

הדפסות התלת מימד מעבירות את המפעל לידי האינדיבידואל

הדפסות תלת מימד ה
וא אחד הטרנדים המתפתחים החמים והמרגשים ביותר כרגע שנמצאים על סף פריצת הדרך שלהם לשימושים מסחריים:

צילומי תלת מימד – חברת Party היפנית יצרה את תא הצילום התלת מימדי הראשון. העוברים ושבים יכולים להצטלם ולקבל גרסת מיניאטורית של עצמם תוך זמן קצר.

מדפסות 3D לכולם – חברת Makerbot השיקה את ה- Replicator 2, מדפסת תלת מימד במחיר סביר ושכל אחד יכול להפעיל מהבית או מהמשרד

וגם נשק – קבוצה של אקטיביסטים בארה"ב מתכננת להפיץ שרטוטי קוד פתוח עבור נשק תלת מימד מודפס תוצרת בית, יוזמה שמעוררת שאלות אתיות לגבי השימושים האפשריים של הטכנולוגיה שהופכת נגישה יותר ויותר.

image

גורו הסופרמרקטים מנבא את הטרנדים ל- 2013

השינוי הדרמטי ביותר בתחום המזון הוא לא מה הצרכנים אוכלים, אלא איך הם אוכלים ומי עורך את הקניות. "Snackable Mini-Meals" ומזון קפוא יככבו במרכז הבמה, בעוד שאבות ודור המילניום יהפכו נינוחים ודומיננטיים יותר במטבח. Phil Lempert, מומחה בתעשיית המזון: "בכל הנוגע לקניות סופר ומצרכים נראה עלייה בקהל הגברי ובני דור המילניום, וכמו כן נראה שינוי דרמטי בגדלים של הארוחות ובדגש על מזון קפוא". טרנדים נוספים: ארוחת הבוקר הופכת לארוחה החשובה ביום, מובייל הופך את הקניות לחכמות יותר, טרנד הקיימות המתמשך והתזוזה מבשר למקורות חלבון אלטרנטיביים.

http://www.csdecisions.com/2012/12/04/supermarket-guru-predicts-2013-trends/

image

שיפוץ כהזדמנות

כולנו מכירים את ה"סופרים הוירטואליים" שצצים בכל מקום, אבל הנה דרך באמת מקורית לנצל את הטכנולוגיה. כאשר מותג הוויסקי William Grant & Sons החל בפרויקט שיפוץ בחנות הדיוטי הפרי בשדה התעופה בבוסטון, הוא החליט להפוך
את המכשלה להזדמנות: הם הקימו חנות וירטואלית על גבי הקירות החיצוניים בזמן השיפוצים. וכך למרות שהחנות הייתה סגורה, הצילומים של המשקאות והעיצוב המושך על הקירות גרמו לנוסעים להוציא את מכשירי המובייל שלהם ולהמשיך לרכוש את מוצרי המותג. הקונים יכלו לאסוף את הרכישה בשערי הנחיתה/ההמראה.

http://www.hrg.co.uk/William-Grant_41_1.php

image

Hasbro משיקה: תנור צעצוע יוניסקס לילדים

חברת הצעצועיםHasbro מתכוונת למכור תנורי צעצוע אשר יהיו ניטראליים מבחינה מגדרית. זאת לאחר פגישה עם ילדה בת 13 מניו ג’רזי שפנתה אליהם. McKenna Pope קיבלה יותר מ- 40,000 חתימות על עצומת האונליין שלה ב- Change.org. היא זכתה גם בתמיכתם של שפים מפורסמים, כולל Bobby Flay, שתמכו בקריאתה לכלול בנים במודעות לתנור האפייה ולייצר אותם בצבעים ניטראליים הפונים לשני המינים.

http://tv.msnbc.com/2012/12/22/meet-mckenna-pope-foot-soldier-challenging-gender-stereotypes/

image

10 הפרויקטים המובילים של Kickstarter ב- 2012

Crowdfunding (מימון המונים) הפך לדרך פופולארית לגיוס תקציב מהקהל עבור פרויקטים שונים. פלטפורמות כמו Kickstarter הצליחו לגלות אמנים, להנגיש את חקר החלל והפכו את העולם למקום יצירתי יותר. ב- Mashable ליקטו את 10 הפרויקטים הבולטים של 2012:

הזמרת אמנדה פאלמר – הפיקה אלבום שהפך להיות פרויקט המוזיקה הראשון שהצליח לגייס מיליון דולרים בעזרת הפלטפורמה.
ArduSat הוא לווין עם משקל זעיר של פחות מ-1 ק"ג, אבל בעל השפעה עצומה על העתיד של חקר החלל. הפרויקט הצליח לגייס סכום של 35,000$ בחודש אחד בלבד. הפרויקט פתח את חקר החלל לציבור ואפשר לכל אחד לערוך ניסויי חלל.

Penny Arcade, אחד מהקומיקסים המקוונים הפופולאריים ביותר, החליט להיפטר מהבאנרים הפרסומיים באתר. במקום הכנסות מפרסום הם גייסו מימון ב- kickstarter.

לעוד פרוייקטים: http://mashable.com/2012/12/10/kickstarter-projects-2012/

image

אפליקציה שמחברת בין קהילת חובבי הבירות

Untappd היא אפליקציה שמחברת בין חובבי בירה לבין יצרנים ומדווחת להם על בירות וברים מקומיים בזמן אמת. משתמשי האפליקציה מקבלים מידע מבוסס מיקום היכן הם יכולים למצוא את הבירות בהם הם התעניינו. כל משתמש יכול להוסיף תמונות וחוות דעת על הבירה אותה הוא שתה. בנוסף, האפליקציה מאפשרת לעשות צ’ק אין ולגלות בכל רגע נתון, היכן החברים שלהם שותים את הבירה.

https://untappd.com/

imageviagra like drugs cialis levitra

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *