BBR WEEKLY TRENDS XMAS SPECIAL

xmas

שוב הגיע הזמן הזה בשנה, בו מותגי הריטייל הגדולים משיקים את קמפיין הכריסמס המצופה שלהם עם סרטונים יפים ומושקעים, באחת מחגיגות הפרסום הגדולות של השנה. אבל בשונה משנים קודמות, חלק מהמותגים הבינו כי הפקת סרט אחד, גרנדיוזי ככל שיהיה, אינה בהכרח מספיקה כדי לקדם מבחר כל כך גדול של סחורה, ולדבר לכל כך הרבה אנשים שונים שמאופיינים בצרכים ייחודיים ומגוונים. זה בהחלט לא אומר שעידן הסרט הבומבסטי מאחורינו, אך אנחנו עדים למגמה בה משווקים רבים הבינו שבעולם הפרסום כיום, קמפיין אפקטיבי צריך להתבסס על רעיון גדול ומקיף, שמצליח להתגלגל ולהגיע לצרכנים במגוון נקודות מגע לאורך חודש וחצי של הכנות לחג .

 

bbr1

Asda זונחת את ההפקה הגרנדיוזית
במקום סרט אחד גדול, רשת הסופרמרקט הבריטית Asda השיקה מספר סרטונים המתמקדים סביב הרגעים הקטנים שכולם חווים סביב החג: ההתלבטויות לגבי המתנות, הבוקר המסורתי בפיג’מה סביב עץ האשוח, הילדים שהופכים לפתע למלאכים קטנים בציפייה למתנות שוות. כל סרט מקדם סט מוצרים שונה ומאפשר למותג לקבל זמן מסך רב יותר מבלי לשעמם לאחר מספר צפיות. לצפייה בסרטים ליחצו כאן.

 

bbr1

תודה למארחים
כולנו יודעים כמה קשה זה לארח בחגים. אירוח כולל לא מעט תכנון, ריצות, קניות, והכנות ולרוב, ולמרות שאנחנו אסירי תודה למארח שלנו, לעיתים קרובות אנחנו לא מראים את ההערכה שלנו בצורה מספקת. זו נקודת המוצא של קמפיין הכריסמס של רשת הסופרמרקטים Tesco באירלנד, אשר יצרה מעל 35 סרטונים בהם מככבים אנשים אמיתיים כשהם מודים ומוקירים את המארחים שלהם. בעוד שחלק מהסרטים מרגשים בטירוף, אחרים מוגשים עם קריצה. במהלך הקמפיין שכבר עלה לאוויר ויכלול גם שילוט דינמי בחוצות העיר ובנקודות המכירה, יוקרנו מידי שבוע שלושה סרטונים שונים. זווית רעננה וחדשה לגשת לקמפיין חג. לצפייה בקמפיין לחצו כאן.

 

bbr1

איזה סוג קונה אתה?
לכל אחד מאיתנו יש סגנון ודרך אישיים משלו להיערך לקניות בעונת החג; חלקנו מתלבטים שבועות וחוזרים לבחון את המוצר הנחשק שוב ושוב, חלקנו חוקרים וצדים דילים טובים בעוד אחרים מתכננים את מסע הקניות חודשים אחורה. סוגי הצרכנים השונים סיפקו בסיס מעניין ומדויק לקמפיין הכריסמס של רשת הקניונים הבריטית Intu. לצפיה בסרט לחצו כאן.

 

bbr1

Boots מפרגנים לנשים עובדות
החגים הם הזמן האידיאלי לחופש ובילוי עם המשפחה, לפחות עבור רובנו. אבל מה עם כל האנשים שנמצאים בתורנות חג? השוטרים, הרופאים, הכבאים? אלה שמנקים אחרינו? גם להם מגיע ליהנות מהחג. באנגליה מעל ל- 500,000 נשים עובדות בחג המולד ולא יוכלו לבלות אותו בחיק המשפחות שלהן. ולכן, רשת הדראגסטור Boots הגדולה במדינה החליטה לפרגן להן מבעוד מועד. לצפייה במהלך לחצו כאן.

 

bbr1

כרטיס אשראי כדאי במיוחד
עונת הכריסמס היא התקופה המושלמת עבור ילדים: הם יכולים להביע את משאלת הלב הגדולה ביותר שלהם ולבקש את הצעצועים שהם הכי חושקים בהם, ויש סיכוי רב שגם יקבלו אותם (כל עוד התנהגו יפה). ובכן, בנק אמריקה (BOA) ממצב את עצמו כשותף של ההורים, שבזכות כרטיס האשראי שלו הם יכולים לחסוך ולהגשים את הרצונות של ילדיהם. הביטוי הקריאייטיבי למיצוב הזה יוצר סיפור מעניין שניתן לצפות בו כאן.

 

bbr1

לצלוח את חג המולד
אין ספק שלא קל להתכונן לחג המולד. עוד פחות קל לקנות לכל אחד בדיוק מה שהוא צריך או רוצה….וכשלקוח הקצה הוא בן נוער, המשימה היא כמעט בלתי אפשרית. אלא אם כן אתם נעזרים ב-ebay. לצפייה בסרטון לחצו כאן.

 

bbr1

סיפור אפי למותג בן 160 שנה
המותג הבריטי Burberry חוגג 160 שנה, וכמובן שהמעמד מחייב. לכבוד חג המולד הוא יצר קמפיין מושקע ועתיר כוכבים. הסרט מציג בצורה דרמטית את רגעי השיא וגם השפל של יוצר המותג, ושוזר במקביל רגעים מההיסטוריה המפוארת של הממלכה הבריטית. הסרט נמצא כאן ובהחלט שווה צפייה.

 

bbr1

הגרלת הלוטו הספרדית עושה זאת שוב
בשנה שעברה, לכבוד הגרלת הלוטו הגדולה של חג המולד בספרד, הושק אחד הסרטים שזכו בכמות הפרסים הגדולה ביותר השנה בתחרויות הפרסום ברחבי העולם. וכשמשהו מצליח כל כך, הוא מייצר ציפיות שקשה מאוד לעמוד בהן. אבל כנראה שהם היו ילדים מאוד טובים השנה, כי הם הצליחו: עם סרט חדש בן 5 דקות על אישה מבוגרת שחושבת שזכתה בלוטו. הסרט המלא כאן.

 

topten-768x512

מצעד הגדולים
כמו בכל שנה, יש גם את סרטי “הבלוקבאסטר”: פרסומות חג המולד שהפכו למסורת, שאי צפייה בהם כמוהו כאי מילוי חובתכם כאנשי שיווק המעוניינים להישאר מעודכנים.

 

bbr1

#1 John Lewis
כבכל שנה, בראש הטבלה סרט הפרסומת של John Lewis בו מככבים ילדה קטנה וכלב בשם באסטר החושק במתנת החג של הילדה. סרט שכבר זכה לשני ספופים (Spoofs), הראשון בכיכובם של הילארי קלינטון ודונלד טראמפ והשני בכיכובם של יצורי ה-Yeti המככבים בסרטוני חג המולד של רשת חנויות האלקטרוניקה המקוונות Argos.

 

bbr1

#2 Marks & Spencer מציגה את גברת קלאוס
הכוכב הטבעי של סרטי חג המולד הוא לרוב סנטה קלאוס, אבל לא השנה. בסרטון הפרסומת המקדם את רשת הכלבואים הבריטית Marks & Spencers מככבת דווקא אישתו, גברת קלאוס. אישה אצילית, הפועלת בסתר, הרחק מאור הזרקורים בכדי להשלים את עבודת בעלה ולהפוך את ביצוע תפקידו מטוב למושלם. אבל סרט הפרסומת הוא החלק הטרוויאלי בסיפור. ניווט לאתר החברה מביא את הצרכן לעמוד אופנה בסגנון Martha Stewart בו ניתן לקבל מגברת קלאוס טיפים על ליבוש הולם לחג, הלבשת הבית ומתכונים לארוחת חג מושלמת. לצפיה בסרטון לחצו כאן.

 

bbr1

#Sainsbury 3
באופן כללי, מדובר בסרט אנימציה חביב, המגיש סיפור כריסמסי טיפוסי, כשבסופו מסר קלישאתי קמעה המדבר על שיתוף ונתינה לאחר. החלק המעניין במהלך הוא הגיבוי שהרשת נותנת למסר בשטח: Sainsbury מוכרת בסניפיה ערכות ליצירת סרטון אנימציה עצמאית תמורת 5 פאונד, כאשר על כל ערכה שתימכר ייתרמו 2 פאונד לבית חולים לילדים. לצפייה בפרסומת לחצו כאן.

 

bbr1

Playlist
…ולמי שעוד לא הספיק לו, הנה לינק לפלייליסט עם עוד הרבה פרסומות חג המולד.
צפייה מהנה!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *