BBR WEEKLY TRENDS 17.12.2015| מגמות במזון ובריטייל

מ- Blockbusters ל-Foodbusters

clip_image002

אחד מסוגי התכנים הפופולאריים ביותר ביוטיוב הם סרטי האוכל. בשנה החולפת בלבד, תוכן זה צבר מעל 41 מיליארד צפיות, עליה של 170% על פני השנה שעברה! מדובר בתוכן הפופולארי ביותר אחרי גיימינג, אופנה וסרטי How-to.

אז מה מאפיין את הקהל שצורך את ה-food-porn הזה? 71% מכלל הצופים הם צעירים בני 18 עד 34, עם ייצוג יתר לנשים (61% לעומת 39% גברים). סרטי אפיה היא תת קטגוריית התוכן האהובה ביותר שאחראית ל-20% מכל הצפיות. לכתבה המלאה ולדו”ח המלא, לחצו כאן.

האריזה לא פחות חשובה

clip_image004

הדרך בה צרכנים בוחרים ובוחנים את המזון שלהם לפני רכישה השתנתה באופן משמעותי במהלך השנים האחרונות. על פי מחקר חדש של חברת C Space, 42% מהצרכנים האמריקאים מדווחים כי הדרך בה הם קונים מצרכים השתנתה, 55% מחפשים יותר בריאות, 52% טריות ו-51% מחפשים אחר מצרכים מזינים יותר. הפתרון שלהם: יותר ויותר מעדיפים לסמוך על מותג מוכר (78%), מבצעים בדיקה מדוקדקת יותר של המרכיבים (76%) ושל מקור המזון (51%). אבל זה לא הכל, אם ניכר ששם המותג משחק תפקיד גדול, נראה כי עבור הצרכן האריזה גם היא קיבלה תפקיד משמעותי יותר – מכאן העלייה החדה ב-“אריזות אינטליגנטיות” – כאלה שיכולות להצביע לנו על טריות המוצר, מידת הבשלות שלו ואף מקור ותהליך הייצור שלו.

החנויות הפיזיות מאמצות גישה דיגיטאלית

clip_image006

מחקרים מצביעים על כך ש-76% מהצרכנים קונים מוצרים שדורגו על ידי החברים שלהם ברשת. במרחב הסחר האלקטרוני, כבר הפנימו מזמן את כוח מעגל החברים ומינפו אותו למכירות. די להזכר בפיצ’ר המפורסם של חברת אמזון “…People who bought this also liked”. כעת השיטה הזו עוברת גם לחנויות שבעולם האמיתי. לפני שבוע Tyrers – חנות כלבו בריטית השיקה מעמד בגדים המראה למבקרים בחנות, איזה בגד trending ברשת. לא מדובר בתופעה חדשה לחלוטין שכן חברת C&A , חברת Nordstrom ו- Amazon כבר יזמו פרוקיטים דומים, אבל מעניין מתי ניישם את התובנה הזו בארץ? לצפיה בסרט הקייס.

ממצאים מחדש את חווית היופי

clip_image008

בחודש אוקטובר השנה נפתחה בפריז חנות קונספט חדשה של רשת הקוסמטיקה Sephora. מדובר בחנות שכולה דיגיטלית וקיבלה את הכינוי “Sephora Flash”. החנות קטנה בהרבה משאר חנויות הרשת, דיגיטאלית כולה. מי שמקבל את פני המבקרים הוא לא אחר מאשר רובוט קטן המעודד את המבקרים לקחת כרטיס המשמש כסל קניות וירטואלי, ומאפשר לצרכן לאחד את כל הרכישות שלו – הפיזיות בחנות והוירטואליות (אם המוצר הספציפי בו חפץ הלקוח אינו זמין פיזית בחנות אלא רק בקטלוג) – ולשלם על הכל יחד. היות ושטח החנות רק 100 מטר רבוע, המוצרים המוצגים בחנות הם ה-bestsellers, שאר המוצרים ניתנים להזמנה בקיוסקים הדיגיטאליים הפזורים ברחבי החנות. לחנות גם מראת סלפי, עמדות הטענה לנייד, בר בושם, ושירותים מהירים נוספים כגון בר גבות ומייק אפ. לחצו כאן לכתבה המלאה ולסרט הדגמת הקונספט.

חגיגה מוזיקאלית

clip_image010

כדי לחגוג את יום ההולדת ה-245 של לודוויג ואן בטהובן, חברת גוגל השיקה היום דודל חדש המתפקד כפלטפורמה לתקשור סיפור החיים של האומן. כמיטב המסורת של גוגל, הדודל אינטראקטיבי: מדובר בפאזל מוזיקאלי הדורש מהצופה לסדר דפי תווים בסדר הנכון כדי לשחזר את יצירות המאסטרו. רק כך ניתן להתקדם בסיפור חייו של האומן ולהתוודות לכל מעלליו. בלי שום קשר, זה מזכיר לנו כמשווקים וכפרסומאים כי למוזיקה וקול בכלל יש עוצמה רבה, ולמרות זאת אנו ממעיטים להשתמש בה.

אז לכל אוהבי המוזיקה, מהמקצועיים ועד לחובבנים, אנו מקווים שתיהנו מהחוויה שניתן למצוא כאן.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *