BBR TRENDS | The Groupie Edition

לאחרונה, מותגי האופנה הגדולים מתחילים להבין שאין טעם להשקיע את כל מאמצי השיווק שלהם במטרה להגיע לקהל רחב, כשבפועל 80% מהמכירות שלהם, ובטח מהקניות החוזרות שלהם, מגיעות מה-Groupies, מעריצי המותג. ה-Groupies לא רק אוהבים את המותג, אלא מכתיבים מה יהיה “אין” בעונה הבאה (בתחום נעלי הספורט, למשל, הם נקראים sneaker heads)

כדי לשמר את הנאמנות של אותם צרכנים, נדרשים המותגים להוכיח שהם לא רק מעריכים אותם ככוח קנייה, אלא שהם מבינים את התרבות בה הם חיים, ויותר מזה – מוקירים אותה וחוגגים אותה. להלן, כמה דוגמאות לאיך עושים את זה נכון.

Nike מהרחובות למסלולי האופנה

בקיץ האחרון, לכבוד השקת את Air Max 270, נייקי יצאו מתחומי עיר האורות ופנו לפרברי העיר ולתושבי שכונות העוני, שם תרבות הסניקרס משמעותית מאוד. שם, בכניסה לבנייני הרכבת של השיכונים הפריזאיים, הקים המותג חנויות פופ-אפ כדי לתת את זכות הראשונים לנעל לקהל הטבעי של המותג. בעזרת מספר משפיענים תושבי השכונות שנלקחו לככב בשלל פוסטרים וסרטונים אינטרנטיים הוצתה האש, ותוך זמן קצר נמכרו מעל 30.000 זוגות נעליים, והנעל לבסוף מצאה את דרכה למיצגי האופנה הגדולים של שבוע האופנה בפריז. לצפייה בסרטון הקייס של המהלך ליחצו כאן.  

Adidas – מתחברים לתרבות הזיופים

כל מי שעקב אחרי קאן האחרון נחשף למהלך החתרני של מותגDiesel , שקרץ לתרבות רכישת פריטים מזויפים של המותג בניו יורק. אבל לדעתנו, המהלך שיזמו  Adidasהיה עוצמתי בהרבה. לכבוד השקת הקולקציה החדשה של המותג בשיתוף מעצב העל אלכסנדר וונג, המותג אימץ לליבו את האסטרטגיה השיווקית של מוכרי הזיופים בקבוצות ה-whatsapp, שם מציעים הזייפנים בעילום שם ובהודעות טקסט בלבד לחובבי סניקרס מושבעים לרכוש את מרכולתם (ומי שיש לו ילדים מתבגרים וודאי כבר נתקל ברכישות מקבוצות כאלו).

כדי להתניע את המהלך, הועלו ברחבי ניו יורק פוסטרים (כמו אלה המשמשים לקידום הופעות) עם תמונת המוצר, מחיר מפתה, טלפון וקוד הפריט. צרכנים הזמינו את הפריט דרך סמס ונדהמו לקבל אותו הביתה באמצעות שליח רכוב על אופניים תוך ימים ספורים בלבד. המותג למעשה עקף את כל הלוגיסטיקה המסורתית הכרוכה בהשקת מוצרים חדשים; מפתיחת החנות הייעודית, העמידה בתורים הארוכים ועד להתעסקות עם המוכרנים והמכירה. לצפייה בקמפיין לחצו כאן.

Kenzo – Would you like to play a game?

מותג אופנת העילית Kenzo השיק בחודש שעבר מהדורה מוגבלת של ה-Sonic Sneakers, ולכבוד המאורע פתח חנות אינטרנטית חדשה שנקראת .Shopping-league.com שם, נדרשו צרכנים לשחק זה נגד זה עבור הסיכוי לזכות באחד ממאה זוגות הנעליים שהוצעו למכירה. במשחק, שהיה זמין רק במובייל, נדרש כל שחקן לנסות לתפוס ראשון את האריה (המזוהה עם לוגו המותג). השחקן שזכה קיבל הזדמנות חד פעמית ובלתי חוזרת לרכוש את הנעליים הנחשקות במידה שלו. עוד דרך מקורית וחתרנית לייצר נחשקות, מעורבות ובאזז למותג במינימום השקעה, באמצעות פנייה לקהל ה-Groupies.  לחצו כאן לסרטון

 

Reese’s – הטריק המושלם

זוכרים בפורים, כשקיבלנו את משלוח המנות הכי פחות מושקע בערימה, זה שהכיל אוזני המן במילוי פרג ובמבה של מותג לא מזוהה, והתמלאנו קנאה בילדים שקיבלו את משלוחי המנות המפוארים? התחושה הזו היוותה הבסיס לתובנה שמותג השוקולד האמריקאי Reese’s מינף היטב לחג ההאלווין האחרון. המותג הקים מכונות אוטומטיות שאפשרו לילדים שהתאכזבו מאיכות הממתקים שאספו להחליף אותם עבור חטיפי Reese’s. הטייק שלנו: דרך מהממת ומרגשת לפתור נקודה כואבת אצל הצרכן ולייצר שיח חיובי וער סביב המותג.

 Prudential – ככה מוכרים ביטוח

מסעות הפרסום של חברת הביטוח Prudential אינם שיגרתיים. החברה מוכרת בשל הניסויים ההמוניים שעשתה בעבר בכדי להמחיש לציבור את הצורך בביטוח. בניגוד לחברות אחרות, החברה אינה מנסה לתאר עתיד אוטופי וורוד אלא מציאותי מאוד של החיים אחרי הפרישה לפנסיה. הקמפיין החדש שלה,
 שנקרא “The State of US” סוקר את המצב הפיננסי/ביטוחי של מספר ערים בארה”ב – ערים עם אחוז הילודה הגבוה ביותר, עם אחוז העצמאיים הגדול ביותר, עם תוחלת החיים הגבוהה ביותר ואחוז הנשים בעלות העסקים הגדול ביותר. בקיצור מעין תמונה של המצב הביטוחי של המדינה. מה שנוצר היא שיחה נוקבת ומעניינת להפליא על הפסיפס האנושי והצרכים הפיננסיים של אנשים שונים. מבטיחים שלא תרצו להפסיק לצפות!

Curry PC World – כשצ’ארלס דיקנס פוגש את המאה ה-21

כל שנה יש תאריכים שהופכים לפסטיבל צפייה אחד גדול (בחו”ל כמובן) ואנחנו יכולים לשבת ולהתמוגג מהיופי, ההפקה, התובנה וההוצאה הכספית. אחד המועדים האהובים ביותר אלינו הוא כמובן חג המולד. אז נכון שהוא יחול רק בעוד חודש, אבל המותגים הגדולים כבר התחילו לשחרר פרסומות כדי לכבוש את לבבות וארנק הצרכנים וביניהם רשת האלקטרוניקה הבידורית Currys PC World שמשיקה סרט לגמרי ברוח התקופה שחוגג את המסורת והמודרניות עם טוויסט סיפורי מפתיע. מאחלים לכם צפייה מהנה!

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *