BBR Trends – The Financial Edition

איך אפשר לא לדבר על פרשת פייסבוק?

קשה היה לפספס את הרשת החברתית והמנכ”ל שלה מככבים בכל מהדורות החדשות השבוע. מארק צוקרברג האגדי נצרב במשך חמש שעות בעניין השימוש הפוגעני שעשו לקוחות החברה במידע הפרטי של עשרות מליוני משתמשים, ורשלנותה של הרשת החברתית בהקשר של מחויבותה לשמירה אדוקה על פרטיותם של המשתמשים הללו. אבל על כל אלה תוכלו לקרוא בהרחבה בכל עיתון. מה שאתם אולי לא יודעים, הוא שמנכ”ל החברה רמז כי יתכן ויבוא יום בו הרשת תגבה תשלום לכל אלה המבקשים לא לראות פרסומות. או כמו שאמרה שריל סנדברג, מי שירצה לא לראות פרסומות ולחלוק מידע יקר ערך עם מפרסמים יצטרך לשלם על גרסת פייסבוק ללא פרסומות. כל הפרטים בכתבה הזו ובכתבה הזו.

Are you buying this?

אין עוררין על כך שלבנק Goldman Sacks הייתה אחריות לא מבוטלת בכל הקשור למשבר הפיננסי שפקד את העולם לפני עשור. מאז השתנה הנוף הפיננסי וצרכנים רבים שנעקצו על ידי הבנקים וראו כיצד הוריהם נקלעו לקשיים סומכים על בנקים הרבה פחות. חוסר האמון הזה הביא אותם לפנות לסטארטאפים וחברות פינטק המציעים להם כלים ידידותיים לעקוב אחרי הכסף שלהם ולנהל בצורה פעילה את ממונם. הם מחפשים Robin Hoods: שירותי בנקאות שלא יהיו תאבי בצע ויקחו עמלה סבירה תמורת השירות שלהם, אבל גם יתנו להם להרוויח מעצם הפקדת הכסף שלהם אצלם. GoldmanSacks, שמבינים זאת היטב, השיקו השבוע מותג בנקאות “צעיר” שנקרא Marcus אותו הם מקדמים באמצעות הבטחה מפתה של עד פה 4 תשואת הרווח מהממוצע בשוק. המותג החדש מבטיח לא לקחת עמלות מיותרת, לא לחייב על עמלת פרעון מוקדם עבור הלוואות וגם לא להטיל כנסות על פיגור בתשלום החזר הלוואה. נשאלת השאלה האם הצרכן החדש מוכן לתת אמון במותג שהפיל את הכלכלה העולמית, או שהיה עדיף שהמותג יושק ללא כל חיבור ל-Goldman Sacks, שם שגם אחרי 10 שנים טעון רגשית. לסרטי השקת המותג והסרטים הנוספים שהם מתקשרים לחצו כאן.

Hacking the ATM

מה בנקים באמת יודעים על הצרכנים שלהם? ברור שהם יכולים לדלות דאטה אודות הרגלי הצריכה שלהם, אבל מה לגבי החלומות שלהם והרצונות שלהם? בנק ,CommonWealth אחד הבנקים הגדולים באוסטרליה, נקטו אסטרטגיה חדשנית והפכו כל מסוף ATM לכלי לאיסוף דאטה יקר ערך. לקוחות שניגשו לכספומט במטרה למשוך כסף, נשאלו מספר שאלות של כן ולא, כאשר המידע שנאסף עזר לבנק לפתח מוצרים פיננסים חדשים מדויקים הרבה יותר לרצונות לקוחותיהם. שימוש חכם של נכסי הבנק לצורך הפקת מידע רב ערך. לצפייה בקייס לחצו כאן ולקריאת אחד הדוחות שהופק בעקבות המחקר לחצו כאן.

מקדימים תרופה למכה

אוסטרליה סובלת מלא מעט שריפות ענק. מלבד הנזק הסביבתי והנזק בנפש, הדבר עולה לחברות הביטוח לא מעט כסף בפיצוים. הרי ברור לכולנו שהתסריט הטוב ביותר של כל חברת ביטוח הוא שנמשיך לשלם על הביטוח שלנו אבל שמספר המקרים שדורשים באמת להפעיל אותו יהיו מועטים ככל האפשר. זו הסיבה שמשנת 2016 חברת הביטוח האוסטרלית NRMA שוקדת על פיתוח חיישני התרעה לשריפות אשר יתפרסו ביערות ובשטחים הפתוחים וכך יתנו התרעה מוקדמת למכבי האש כשניתן עוד להשתלט על האש. תוכנית זו לא רק שבטוחה יותר, אלא גם יכולה להוות עבור הצרכן סיבה ממשית להעדפה, שכן מדובר בתרומה אמיתית לקהילה. עוד פרטים על התוכנית בלינק הזה.

Image result for fruit juice bottles

ה-Dark Market מגיע גם למיצי הפירות

באנגליה נראה כי הוצע להטיל מגבלות פרסום חדשות על מוצרים עתירי סוכר, שאם ייושמו יחולו על כ-90% ממשקאות הפרי. מדובר בחלק משינוי תפיסת הצרכן לגבי מהו מוצר בריא. אם לפני שנים מיצי פירות נתפסו כאלטרנטיבה בריאה לעומת משקאות מוגזים, הרי שהיום תכולת המיץ עתירת הסוכר נמצאת גם היא תחת זכוכית מגדלת, והורים מבקשים להרגיל את ילדיהם לצריכת מוצרים המכילים פחות סוכר. המשמעויות עבור המשווקים הן בבחינת הפורטפוליו שלהן (האם כדאי להשיק מהדורות מופחתות סוכר, לבחון סדרות מבוססות מים, חליטות פרי ועוד) ובבחינת קהלי יעד, ובמיוחד בפנייה לנישות כמו “אליי הביתה נכנס רק אורגני”. לפרטים נוספים תצטרכו לקרוא את הכתבה.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *