BBR TRENDS – Reinventing Retail

פורמטים של תוכן בסושיאל

אם אתם מבקרים תכופים ביוטיוב אתם כבר יודעים שיוטיוברים יוצרים כל הזמן שלל של פורמטים של תוכן שמטרתם להגביר את מעורבות ועניין הנרשמים לערוצים שלהם. כך, כמו שבערוצי היופי תפגשו “Shopping haul” ו- “Product reviews” – כך בערוצי האוכל תפגשו פורמטים של “Mom vs Chef Food Challenges” “. מי שגם אימצה פורמט כזה לאחרונה היא חברת איקאה, שביקשה לקדם את אפליקציית ה-AR שלה למיקום רהיטי החברה בחלל ביתכם בעזרת הדמייה של פריט הריהוט במציאות רבודה. לשם כך, היא לקחה שותפים לדירה וביקשה מכל שותף למקם פריט ריהוט זהה בחלל נתון. השותפים שהשכילו למקם את פריט הריהוט באותו מקום זכו בו. מדובר בדרך מעניינת ליצר עניין, התנסות וקידום לאפפ החדש. רוצים לראות בדיוק איך זה עבד? לחצו כאן.

גם חברת Zara מהמרת על AR

כאילו שחסרות סיבות לאהוב את Zara, ב-18 באפריל צפויה חברת Zara להשיק במעל ל-120 חנויות שלה בעולם חווית AR אשר תאפשר לקונים שיורידו את האפפ שלה לראות את בובות חלון הראווה קמות לחיים ומדגימות לוקים שונים ביניהם ניתן לדפדף ואותם ניתן לקנות ישירות מהנייד. אותה טכנולוגיה גם תאפשר לאלו שקנו מהרשת אונליין וקיבלו חבילה הביתה לכוון את מצלמת הנייד שלהן לחבילה ולראות את אותה דוגמנית מגישה לצרכנית הצעות התאמה של הפריט שקנו בשילוב פריטים נוספים אותם אולי ירצו לרכוש. גישה מעניינת ליצרית חווית קנייה שהיא always on וכן תמריץ לקניה חוזרת גם בסוף מסלול הרכישה – כאשר החבילה כבר בפתח הבית. לצפייה בסרטון דמו קצר לחצו כאן ומי שמעוניין בכתבה המלאה כאן.

ואם ב-Zara עסקינן, החברה השיקה לאחרונה חנות פופ-אפ ייחודית בקניון החדש והיוקרתי של Westfield שבלונדון. ייחודיות החנות, המשתרעת על פני מעל 200 מטר רבוע (לא בדיוק הגודל האופייני של חנות פופ-אפ), היא שבעוד שניתן למדוד בה את הבגדים, לא ניתן לעזוב איתם. במקום מוצבים מוכרנים חמושים בטבלטים אשר ישמחו לעזור לכם לבצע הזמנה מקוונת של הפריטים אשר יישלחו לביתכם עוד באותו היום (אם הזמנתם לפני שתיים בצהריים) ואם לא אז למחרת. המתחם הפיזי שנבנה כולו במטרה לקדם ולהחדיר התנהגות רכישה מקוונת, גם מתפאר בשלל טכנולוגיות חדשניות לרבות מראות חכמות בתאי ההלבשה אשר יציעו ללקוחות החנות אקססוריז להשלמת המראה ופריטים נוספים התואמים ללוק שנבחר. פרטים נוספים בכתבה.

גוגל משיבה לאמאזון מלחמה

אם גוגל היא מלכת זירת החיפוש אז אין ספק שאמאזון היא השליטה הבלתי מעורערת של זירת הקניות. אבל זו זירה עטירת דולרים וככזו אין מצב שגוגל תיתן לאמאזון למלוך עליה בדד. מכאן שהחברה השיקה את Google Express שירות אליו נרשמים פעם אחת – מהנייד, הדקסטופ או מה-Google Home ופותח עבור הצרכן עגלת קניות אוניברסאלית המאפשרת לצרכן לרכוש את המוצרים שהם רגילים להם מהרשתות הנפוצות בארה”ב (Target, Wallmart, Costco, Ulta ועוד 37 רשתות נוספות).  בנוסף, השיקו את Google Shopping Actions – היות ויש עלייה של 85% בשנתיים האחרונות בחיפושי “איפה אני יכולה לרכוש את…”, גוגל יאפשרו לבצע את הרכישה ישירות מתוצאות החיפוש, ועל כל אינטראקציה כזו, מקבלים עמלה. מודל עמלות משתלם גם לגוגל ולגם לרשתות הקמעונאיות האחרות המתקשות להתמודד עם ההגמוניה של אמאזון על הכיס המקוון של הצרכן. ומה לעניין התוצאות? על פי דיווחי הרשתות, חלקן ראו הגדלת סל בשיעור של 30% במונחים כמותיים ו- 35% במונחים כספיים (חברת הביוטי ריטייל Ulta  למשל) ואף דיווחו על שיעור נאמנות ואנגייג’מנט גבוה יותר. כל הפרטים בכתבה.

בקרוב (מקווים) בפיד האינסטוש שלכם

זה לא סוד שאינסטגרם היא הזירה אליה מגיעים צרכנים פוטנציאלים לקבל השראה, בעיקר בעולמות הפאשן. לכן, רק הגיוני שהפלטפורמה תרצה נתח מהמכירה הסופית, ובד בבד להציע למבקרים בה חווית משתמש משופרת באמצעות האופציה לבצע בפלטפורמה אחת את רוב המסלול הצרכני. החברה השיקה השבוע אפשרות לקנות מוצרים ישירות מתוך התמונה שבפוסט על ידי כך שהיא מאפשרת למפרסמים להוסיף תגים על התמונה. מה שנוצר היא חווית משתמש חלקה יותר שכן הצרכן כבר לא נבעט החוצה לאתר חיצוני לביצוע הרכישה. בקיצור חווית קנייה פשוטה שנשאר רק לראות מתי תגיע לארץ. לסרטון דמו לחצו כאן ולכתבה המלאה כאן.

הכירו מונח ריטייל חדש: The Experience Desk

וודאי שמתם לב שלאחרונה יותר ויותר חנויות מודיעות על סגירת סניפים. תופעה מדאיגה שמקורה במעבר הגובר של צרכנים לקנייה מקוונת. אז איך נלחמים בזה? רשת החנויות John Lewis הבריטית –  רשת כלבו יוקרתית בה ניתן למצוא בערך הכל, מאופנה ועד לריהוט ומכשירי אלקטרוניקה – מציעה למבקרים בה תפריט של חוויות. כן כן, 21 חוויות ליתר דיוק,  לרבות סטייליסטית פרטית לגברים, סדנאות שימוש במכשירי טכנולוגיה, חווית מייקאובר לנשים הכולל ביקור במספרה, בסטודיו ציפורניים ובר הגבות וגם שלל חוויות נוספות כמו הזמנת חופשה, סדנת בשול במטבח החנות ועוד. איך עושים את זה? בפתח החנות ניצב ה- Experience desk שם קונסיארג’ החנות ישמח לייעץ לכם ולשריין עבורכם את חווית הקנייה האולטימטיבית. אם לא די בכך, במידה וממש נהניתם תוכלו גם לרכוש חבילת “Gift Experience” ולהעניק אותה לחברים. את תוצאות המהלך איננו יודעים עוד, אבל מה שבטוח היא שרשת החנויות John Lewis הבינה שצרכנים עדיין מוכנים לבקר בחנויות, אבל מצפות מהן לחוויה אחרת ממה שניתן לקבל בעולם המקוון – חוויה עוצמתית, חזקה ואישית שמשקפת את ערכי המותג ומותירה רושם עז שיצטרך להספיק עד לקנייה הבאה באינטרנט ולגרום לצרכן להעדיף רכישה ב-John Lewis על פני אמאזון. לסרטון קצר לחצו כאן ולכתבה המלאה לחצו כאן.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *