BBR TRENDS – BREAKING CONVENTIONS

להגיע מהצרכן

הרציונל בעריכת הקניות ברשתות דיסקאונט הוא ברור: אפשר לקנות יותר בפחות כסף, ומי לא אוהב את זה? לכן, הגיוני שרוב הפרסום לרשתות אלה מתמקד בצורה זו או אחרת במסר הזה. אבל הרשת הקנדית “No Frills” החליטה לעשות משהו שונה, ובניגוד למוסכמות הנהוגות בקטגוריה בחרה למקד את הפרסום שלה בצרכני הדיסקאונט ובתחושת הסיפוק העילאית שהם מפיקים מקניה חכמה וחסכנית, אותם “מיתגו” תחת שם תואר רב עוצמה: Haulers. בקיצור פרסום שהוא consumer centric ולא brand centric כפי שנהוג בקטגוריה שמצליח לקדם מסר רציונאלי (מחיר זולים יותר) תחת עטיפה אמוציונאלית. לצפייה בקמפיין לחצו כאן ולפרטים נוספים כאן.

ואם כבר מדברים על שבירת מוסכמות, נמשיך עם רשת Bon Prix  (“מחירים כדאיים”), רשת ה-ecom השנייה בגודלה באירופה. הבעיה שלה: היא נתפסת כמיושנת ומתאימה בעיקר ל”עקרות בית משועממות”, תפיסה מושרשת שאינה קלה לשינוי, ורוב החברות היו מנסות לעקוף את הבעיה בדרך עדינה במקום להתמודד איתה ישירות. אבל Bon Prix. החליטה לשים את התפיסות השליליות ממש במרכז המסך ולהפריך אותן אחת אחת, תוך פניה לנשים שלא מפחדות להיות בדיוק מה שהן. נשים אמתיות, חזקות ואסרטיביות. רוצים לראות איך? צפו בקמפיין שלהם כאן.

קיצורי דרך

אם היו שואלים אתכם כיצד ניתן לקדם את המסר שרכבי המיני מאובזרים במערכת ניווט המתעדכנת בזמן אמת, סביר להניח שקמפיין בילבורדים לא הייתה הבחירה הראשונה שלכם. אבל חברת רכבי מיני בגרמניה חשבה אחרת ויצרה למטרה הזו קמפיין סופר חכם, הבא להמחיש הלכה למעשה לקונים הפוטנציאלים שלה שהמערכת שלה תמיד תדאג למצוא להם את הדרך הקצרה והמהירה ביותר. כך הותקנו ברחבי העיר ברלין בילבורדים עם מדרגות, סולמות ודלתות המזמינות את הולכי הרגל לקחת אותם ובכך לקצר משמעותית את הדרך שלהם. כל הפרטים בסרטון הקייס הזה.

AI בדמות השחיתות

שחיתות היא בעיה עולמית. כזו שגוזלת את הזכויות של אנשים מהשכבות הנמוכות ושכבות הביניים גם יחד. כזו שממלאת לא מעט כותרות בעיתונים. אבל איך מאירים את התופעה הזו באור שונה? כשהמגזין הפיננסי פורבס גילה שאם היו מחברים יחד את כל הכסף שנגנב מהציבור בברזיל בגלל שחיתות ונותנים אותו לאדם אחד, אזי היה מדובר באיש שהיה מדורג במקום השמיני בטבלת המילארדרים של המגזין. אז כדי להבין את התופעה טוב יותר הם יצרו מערכת A.I כדי ליצור מיליארדר בדיוני Mr. Ricky Brasil ולהעלות את המודעות לגודל מפגע השחיתות. הדמות הבדיונית שוחחה עם ארגונים לא ממשלתיים הפועלים נגד שחיתות, תובעים במערכת המשפט, אנשי תקשורת ואף התראיינה לכתבה שפורמה בירחון המיליארדרים של מגזין פורבס. לצפייה בקייס ליחצו כאן.

מסר פוליטי ויראלי

דונאלד גלובר, שחקן בסדרה “אטלנטה” ומוזיקאי הפועל תחת הכינוי Childish Gambino, העלה השבוע קליפ חדש תחת השם “This is America” . מדובר בסרטון מרהיב, עוצמתי, אלים ומצמרר גם יחד. הוא מספר את סיפור המאבק של הקהילה השחורה בארה”ב לנוכח עלייתם של הקיצונים הימניים בארה”ב, האלימות המשטרתית הגוברת שמופנית כלפי השחורים בארה”ב וכן התרבות מקרי האלימות החמושים. בקיצור, סטייטמנט פוליטי ושיר המערב את כל מקורות המוזיקה השחורה מהיפהופ, מזמורים שבטיים וג’אז ועד ראפ (כולל קריצה באמצע גם לשיר האגדי של מייקל ג’קסון Black or White) אשר צבר ביממה הראשונה להעלאתו לאוויר מעל 10 מיליון צפיות. ובצדק. שפטו בעצמכם.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *