BBR TRENDS – 4 TRENDS CHANGING THE FACE OF RETAIL

Image result for future of retail

ארבעת הטכנולוגיות שמשנות את עולם הריטייל

MUST READ ALERT: אם השבוע תקראו רק כתבה אחת אז שתהיה זו!

פרופסור לסוציולוגיה באוניברסיטת NYU בשם Clay Shirky פעם אמר שמהפכות לא מתרחשות כשהחברה מאמצת טכנולוגיות חדשות – הן מתרחשות כאשר החברה מאמצת התנהגויות חדשות. ובכן זה קרה. אימוץ טכנולוגיות חדשות לאורך כל מסלול הרכישה של הצרכן שיבשו לעד את הדרך בהן אנו מוצאים, בודקים, משווים ומזמינים מוצרים באופן מקוון. מעל כולן בולטות ארבע טכנולוגיות עיקריות. AI – בינה מלאכותית שאחראית בעיקר לגילוי מוצרים חדשים, AR ו- VR שמחוללים מהפכה בחוויית הרכישה של הצרכן ו- IoT שיהפוך כל זירה לשופאבילית על ידי רישות כל המרחבים והעולמות זה עם זה. מכונת הכביסה תדבר עם אתר הסחר המקוון ויוסיף לו כמו בקסם את מותג סבון הכביסה האהוב עליכם. אקוסיסטם שיקשה על כניסה של מותגים חדשים לסט הבחירה תוך מחיקה, אולי, של שלב ההעמקה מפאנל הקנייה של הצרכן. כל הפרטים ועוד הרבה יותר מזה במאמר המרתק הזה.

#AR1 – מראה מראה שעל הקיר

איך מחדשים את חווית ההתנסות בחנות? רשת הדרגסטור Coty השיקה השבוע עבור מותג הקוסמטיקה Le Bourjois הצרפתי מראת .AR המראה מחוברת לסטנד שמזהה כאשר לקוחה לוקחת לידיה שפתון בגוון מסוים, ומיד מעדכנת את המראה שמולה בהשתקפות שלה עם הגוון שבחרה. הלקוחה מוזמנת להצטלם עם הלוק, ומקבלת המלצות על מוצרים נוספים להשלמת המראה. כך נוצרת חוויה מעניינת, פרסונאלית ואינטימית, אפילו שהיא נמצאת בחנות. לצפייה בסרטון לחצו כאן.

#AR2 – התפריט קם לחיים

רשת מסעדות ההמבורגר Bareburger החליטה לעבור לתפריטים שמופעלים בטכנולוגיית AR. לשם כך, החל מהשבוע, לכל המנות בתפריט הוצמדו ברקודים שניתן לסרוק בסנאפצ’ט. כך, יוכלו סועדים לראות את גודל המנה, מרכיביה ועוד מהנייד שלהם. ואם זה לא מספיק, לשם החדרת הטכנולוגיה בקרב קהל הלקוחות הנאמן של הרשת, הוצמדו לכל הזמנת טייק אוואי כרטיסיות הגרלה עם ברקודים למנה חינם במסעדה. דרך מעניינת להפיח חיים בתפריט, כי הרי אנחנו אוכלים עם העיניים, אבל יתכן והיה ניתן להסתפק באייפד פשוט במקום לגרום ללקוחות להתעסק עם הסריקה. האם זה יתפוס, או שזה סתם גימיק? ימים יגידו.

#AI – הכל בשירות הלקוח

העוזרים הדיגיטאליים הקוליים טרם עשו עליה לישראל, אבל בארה”ב מתחולל קרב איתנים, ובקרב על מקום בבית הלקוח, מי שיאפיין את השירות שמביא את מירב התועלת צפוי לגרוף את החלק הארי של הקופה (ומדובר בקופה גדולה ממש!). זו הסיבה שחברת אמזון השיקה השבוע פיצ’ר חדש, המאפשר לכל לקוח להקנות לעוזר הקולי שלו את הכלים והמיומנויות הרלוונטיים לצרכיו. בין האפשרויות: להכין הנחיות לבייביסיטרית שבאה לשמור על הילדים, להכין משחק טריוויה אודות המשפחה שלכם או לחלופין או להנגיש לאורח שמתאכסן אצלכם את כל המידע והפרטים החשובים לביקור מוצלח ומהנה. ולא, אין צורך ללמוד קוד. כל שעל הלקוח לעשות הוא לבחור טמפלט ולהתאים אותו לדרישותיו. הפיצ’ר מאפשר למעשה פרסונליזציה של העוזר הדיגיטאלי, מה שמוסיף נחשקות וערך רב לשירות של אמאזון. לכל הפרטים לחצו כאן ו-כאן.

#IoTLet Them Eat PIZZA

הפתרונות הטכנולוגיים של חברת דומינוס הפסיקו כבר מזמן להפתיע אותנו; הם משיקים בקביעות מידי שנה שיטה חדשה שמפשטת את הזמנת הפיצה. השנה, הם משיקים את ה-Dominos Hotspots. מדובר ב  15000- נקודות הפזורות ברחבי ארה”ב, אליהן ניתן להזמין משלוח פיצה. לאחר שליחת ההזמנה, הלקוח מקבל מסרון שהשליח הגיע וניגש למקום שנקבע כהוטספוט לאסוף את ההזמנה שלו. אז בפעם הבאה שאתם חושבים על דרכים להנגיש את המוצר שלכם ללקוחותיכם, זכרו את הקייס הזה.

טכנולוגיה והרגלי הקנייה של דור ה-Z

לפי מחקר חדש של איגוד המשווקים האמריקאי וחברת IBM, 67% מכלל דור ה-Z מבצעים את הרכישות שלהם בחנויות הריטייל הפיזיות, ולא אונליין. יחד עם זאת, המובייל מהווה חלק אינטגרלי ממסע הקניות שלהם; הם משתמשים בו כדי לעיין במוצרים שאינם מופיעים בחנות, בכדי לערוך השוואת מחירים בזמן אמת, וכמובן כדי להתייעץ עם חברים/בני משפחה לגבי כדאיות הרכישה. רק 27% מהם משתמשים באפפים לתשלום במובייל, בעוד ש-49% דוגלים באמונה שתפקיד הטכנולוגיה הוא לעזור להם למצוא את מה שהם חפצים בו במהירות וביעילות. מעל מחצית מהם חושקים בפתרון טכנולוגי שיעזור להם למדוד ולנסות מוצרים בחנות עצמה ו-48% מעוניינים בכלים דיגיטאליים שיעזרו להם לעשות התאמה אישית למוצרים שבחנות. הדבר ניכר בעיקר בתחום הטיפוח, שם חוויות ההתנסות במציאות רבודה משיגה אחוזי המרה גבוהים הרבה יותר מיתר הקטגוריות. כל זה ועוד בדו”ח הבא.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *