BBR TRENDS | סופרבול ספשיאל

הצגה אחת בברודווי – סקיטלס המחזמר

כנראה שהפרסומת המסעירה והמושקעת ביותר של הסופרבול הזה הייתה דווקא זו שכלל לא הוקרנה בזמן המשחק. כבר שנה שעברה, סקיטלס איתגרה את כללי הפרסום המסורתי בסופרבול כאשר אפשרה רק לאדם אחד לצפות בפרסומת שלה. השנה, המותג החליט באומץ רב לעשות משהו הרבה יותר חתרני, נועז, בועט ובולט.
הכירו את סקיטלס – המחזמר.

מחזמר ברודווי אמיתי וחד פעמי בן חצי שעה עם שירים, שחקנים, תלבושות, תפאורה ואפילו כרטיסים למכירה.
המחזמר קודם בשבועות שקדמו למשחק באמצעות פרסומת בת 60 שניות בכיכובו של מייקל סי הול (“דקסטר”). בפרסומת, נראה הול מביע חשש מפני השתתפות בפרסומת של סקיטלס בזמן מפגש עם הפסיכולוגית שלו, ומסתיימת בהפניה לרכישת כרטיסים למחזמר העתיד לעלות ביום המשחק, חצי שעה לפני ה-kickoff. אגב, המותג הבטיח שההכנסות מהכרטיסים שמחירם נע בין 30$ ל-205$ יותרמו למלחמה באיידס.

חתרנות המהלך לא הסתיימה רק בתזמון או בפלטפורמה המפתיעה, אלא הגיעה לשיאה דווקא במסר שלו, שצוחק על תעשיית הפרסום ופרסומות הסופרבול הפומפוזיות, על העיסוק האובססיבי בניתוחן, וכמובן על סקיטלס עצמו, בהיותו חלק מהתעשייה הזו. לצורך המחשה, שירי המחזמר כללו את “Advertising ruins everything”, “This might have been a bad idea” ו”This definitely was a bad idea “.

הקייס סאטדי טרם שוחרר, אבל כבר אפשר להגיד שמעבר למכירתם של 1500 כרטיסים ו-600 חבילות סקיטלס בזמן ההפסקה, המהלך זכה לסיקור עיתונאי עצום, עם עיתונים מובילים כמו ה-New York Times שנלחמו כדי לקבל סיקור בלעדי של המהלך. בהחלט הישג ראוי עבור מותג שטכנית, כלל לא השתתף בסופרבול והוכיח שחוויה לעולם תנצח פרסום.

 

משקה מוגז – קארדי בי ותובנה אוניברסלית

הפרסומת של פפסי לסופרבול היא משהו. נכון, היא לא אקסטרווגנטית במיוחד, לא מרגשת עד דמעות ולא מציגה יכולות מרהיבות בכל הנוגע לעיצוב או טכנולוגיה, אבל היא כן פיצוח נהדר של תובנה חוצת יבשות לגבי המוצר – הרגע הזה שאת מבקשת קולה, והמלצר אומר בטון חצי התנצל “יש פפסי, זה בסדר?”

ואם התרגום שלנו מאנגלית לעברית נשמע לכם מוכר, כנראה שפפסי עלו כאן על יחס נפוץ של הצרכנים למוצר. ופפסי לא מוכנה להיות במקום של משקה הפשרה, אז היא מרימה לעצמה בהומור וצועקת שזה ממש לא רק o.k !!!

בעזרתו של סטיב קארל התוצאה מצחיקה ולא לוקה בחשיבות עצמית מופרזת, ובחיזוקה של קארדי בי, זה גם הופך לצעיר וחצוף. פפסי היא למעשה בורגר קינג – המקום השני הנצחי. ההבדל הוא שהיא מתנהלת כאנדרדוג בפאסון ובסטייל בזמן שבורגר קינג ממשיכים להתנהג כמו הדוד שלא מחליף את הבדיחה. פפסי מוכיחה שמודעות עצמית הופכת את הכל ליותר כייפי, אז מהיום תבקשו קודם פפסי, OK???

 

Expensify – מחדירים התנהגויות חדשות

כל מי שהקים עסק עצמאי או היה פרילנסר ונדרש לנהל ספרי חשבונות יודע שלאסוף את הקבלות ולדווח עליהן היא התעסקות סיזיפית מעיקה שגוזלת זמן ואנרגיות. אבל מה אם מישהו היה עוזר לנו לעשות את זה בצורה הרבה יותר פשוטה? כל כך פשוטה, שכל שהיה נדרש מאיתנו היה לסרוק את הקבלה והיא, בצורה אוטומטית, הייתה מדווחת על עצמה ומסדרת את עצמה בספרי החשבונות. expensify הוא סטארט אפ לניהול חשבונות שעושה בדיוק את זה, ואיזו במה יותר נכונה להשקת השירות החדשני שלהם מאשר הסופרבול – האירוע ההמוני והנצפה ביותר באמריקה? זו הסיבה שימים ספורים לפני הסופרבול, החברה עלתה עם פרסומת  – או יותר נכון קליפ וידאו – בו מככב הראפר 2 chainz מעוטר בלא מעט בלינג, מכוניות יוקרה ועוד אביזרים נוצצים ויקרים. הקליפ הפרסומי שפעל כסוג של דמו ענק המעודד התנסות בשירות, ביקש מהצופים לסרוק את הקבלות שמופיעות בפרסומת בשביל ההזדמנות לזכות בשווי המוצר עליו הופיעה הקבלה.

בעוד הגרסה הזו של הפרסומת רצה עד למשחק, את הסופרבול עצמו ניצלה החברה כמובן ליצירת מודעות לשירות ועלו עם גרסה מקוצרת הנחתמת באמירה מבריקה – You weren’t born to do expenses.

 

ואיך אפשר בלי פרסומת בירה?

אין סופרבול שמכבד את עצמו ולא כולל כמה פרסומות לבירה. הרי מה תשתו ליד הנאצ’וס והגואקמולה? הפרסומת שהכי אהבנו בקטגוריה השנה שייכת למותג באדווייזר שניצל את המעמד והבמה (110 מיליון צופים, בכל זאת) בכדי להכריז על עצמו כבחירה נכונה יותר מהמתחרים (מילר וקורס) מאחר והבירה  מכילה חומרים בריאים בלבד (כאלה שהייתם מצפים למצוא בבירה), ללא חומרים ממתיקים למיניהם כמו סירופ תירס. בכדי לנעוץ את המסר, החברה השיקה בנוסף לפרסומת הדגל מספר סרטים נוספים וקצרים יותר ביניהם זה, זה– ו- זה.   

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *