7 דברים חדשים שתאהבו בפרסום בפייסבוק

 

 

1. מלכת הרשת: פייסבוק עקפה את יוטיוב וביססה עצמה כאופציה המועדפת לפרסום

בסופרבול השנה, הפכה פייסבוק לאלטרנטיבה המועדפת מבחינת פרסום, או לפחות לאופציה משלימה לפרסום בטלוויזיה. כך לדוגמה, הפרסומת של Freshpet בדצמבר האחרון זכתה ל-20 מיליון צפיות בפייסבוק לעומת קצת יותר מ-8 מיליון צפיות ביוטיוב. גם WIX, שפרסמה לראשונה בסופרבול, העלתה טיזרים לפרסומת NATIVE  בפייסבוק במקום לינקים ליוטיוב. הסיבה היא, שמפרסמים מעדיפים את תכונות ה-Auto play של פייסבוק, כמו גם את היכולת לשתף ולייצר שיחה על הנושא.

 

2. כלי Retargeting חדשני שמנבא על אילו תמונות גולשים ילחצו

ממש לאחרונה, השיקה Olapic פלטפורמת פרסום חדשה המשתמשת במאגר תמונות שהועלו על ידי גולשים למדיות החברתיות (אינסטגרם, ויין, יוטיוב  וטוויטר) ובעזרת האלגוריתם שלה, מנסה החברה לנבא איזה תמונה תגרום לצרכנים ללחוץ על פרסומת בפייסבוק. למעשה, מדובר ב-Retargeting מסוג חדש, עדין ואינטליגנטי יותר לעומת השיטה הנוכחית והמעט אגרסיבית. למוצר יש כבר מספר לקוחות רב כולל Walmart ,Jet Blue  ועוד, כאשר הדוגמה הבולטת היא של חברת הרהיטים west elm, קהל העובדים שלה העלו מעל ל-18,000 תמונות בהן החברה משתמשת כעת כדי לנבא על אילו פרסומות שלה ילחצו יותר.

 

west elmwest elm 2

 

3. רוצים לדעת אם הקריאייטיב עובד ואתם לא סומכים על קבוצות מיקוד?

מעכשיו – פידבק בזמן אמת בפייסבוק

Relevance score הינו שירות חדש המאפשר לראות עד כמה הפרסומת בפייסבוק הייתה רלוונטית לקהל המטורגט, כשהוא משקלל את היחס בין אינטראקציה חיובית ושלילית של קהל היעד.

השירות יכול להפחית את עלות הקמפיין בעזרת הפיכת הפרסומת לכמה שיותר מתאימה לקהל היעד. בנוסף, ניתן לבחון חלופות קריאייטיביות שונות לפני עלייה לאוויר וכן לעשות אופטימיזציה לקמפיין שכבר באוויר. למרות כל היתרונות,

ה-Relevance score לא צריך להוות מדד עיקרי לבחינת הפרסומת.

10734302_948832125128342_1516891973_n

4. פייסבוק VS  גוגל, חלק ראשון: כלי לפרסום של מספר מוצרים במקביל לקהלי יעד שונים

 PRODUCT ADSֹ, הינו כלי חדש של פייסבוק המאפשר פרסום של מספר מוצרים או אפילו קטלוג שלם תוך יצירת targeting בין כל מוצר וקהל היעד שלו. המשמעות: כל מוצר יכול להגיע לקהל אחר, תחת אותו קמפיין. הפרסומות יכולות להיות מותאמות בהתאם למסלול הרכישה ולפגוש את הצרכן החל משלב החשיפה ועד רגע הרכישה. אחת המטרות בשירות היא להיאבק ב-Shopping ads של גוגל שעובדות טוב מאוד לקמעונאים דרך חיפוש.

 

shutterfly

 

5. פייסבוק VS גוגל חלק שני: פייסבוק צפויה להיכנס לעולם ה-Ad Exchange

לפי שמועות עקשניות של מקורות יודעי דבר, פייסבוק צפויה להיכנס בקרוב לזירה נוספת שנשלטת על ידי מנועי החיפוש הגדולים ובראשם כמובן גוגל. למעשה, מדובר בזירת מסחר עצמאית שפייסבוק תיצור לעצמה, המאפשרת מכרז לקנייה ומכירה (bids) של מדיה באינטרנט. המכרז הוא אוטומטי ומתבצע במהירות מטורפת. מדובר בעוד צעד של פייסבוק, כחלק מרצונה לעמוד בקדמת הבמה של הטכנולוגיה הפרסומית.

 Facebook-and-Google-Marketing365 (1)

6. מתי לאחרונה דיברתם עם מי שהפסיק לבקר באתר שלכם?

הרשת החברתית מציעה עדכון מתקדם של יצירת קהל המטרה, כדי שעסקים יוכלו להגיע לאנשים מהר יותר ולבנות קהל מדויק יותר. אחד הכלים החדשים עוזר לבנות בקלות סוגי קהלים, בהתבסס על פעילת היסטורית שלהם באתר. כך למשל חברת פרימיום הג’ינסים twenty jeans, שהשתמשה בשירות, הצליחה להפחית פי שלושה את ההוצאות פר רכישה שלה.

7.  מספר הלייקים בעמוד שלכם הולך לצנוח (אבל זה דבר טוב)

פייסבוק הודיעה שהחל מיום שישי האחרון, תירשם ירידה קלה במספר הלייקים של עמודי הפייסבוק, בעקבות החלטתה למחוק פרופילים לא פעילים ברשת. בתכל’ס, מדובר בשינוי לטובה שיביא למספר מייצג יותר של העוקבים ויאפשר למנהלי העמודים להגיע לתובנות מדויקות יותר על הקהל שלהם.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *