### פוסט טרנדים מסכם את 2015 ###

נפרדים משנת 2015, וזה רק הגיוני שלא נשלח אותה לדרכה בלי פרידה ראויה. אז מה היה לנו?

פרסומות

זו הייתה שנת התוכן. וליתר דיוק, תוכן שמעורר רגש. מותגים הסתכלו עמוק לתוך עצמם ובחנו את ה”אני מאמין” של המותג שלהם (או בנו אותו מ-0), ולפי זה יצרו סיפור שמטרתו לעורר רגש אצל הצופה. בדר”כ התרגשות, חמלה, צחוק והזדהות. המותג לרוב נמצא אי שם ברקע או באיזכור בסוף הסרטון, מה שגורם ללחיצה על כפתור השיתוף להיות קלה ונוחה יותר לצופה.

טרנדים נוספים שהקלו על השיתוף הוא השימוש המאסיבי בבעלי חיים.

אמרה וותיקה בהוליווד היא שחיות מחמד וילדים גונבים את ההצגה. אם נבחן את מצעד הפרסומות הוויראליות ביותר של 2015, המשפט הזה קולע בול, כי לא פחות מ-11 פרסומות בטופ 20 (ו-7 בטופ 10) כוללות לפחות אחד מהם. למשל קלינקס, שהגיע למקום העשירי עם סיפורו האמיתי של איש נכה שאימץ כלב נכה שנזרק בצד הדרך והושאר למות. בקיצור, כל הכפתורים שדרושים כדי לגרום לכם לרצות טישיו. באדוויזר במקום החמישי, עם פרסומת סופר מרגשת לסופרבול על הכלב החמוד בתבל וחבריו הסוסים.  ופורינה בשת”פ עם Buzz Feed Videos העפילו למקום השלישי בסרטון על בחור צעיר שמאמץ כלב צעיר ולאט לאט הם לומדים להכיר.

בגזרת הילדים, יש לנו את מייקרוסופט במקום התשיעי. כחלק מהרבה פרויקטים שהיא עושה למען הקהילה, היא הפגישה את רוברט דאוני ג’וניור עם ילד בן 7   חובב גיבורי על שנולד ללא יד ימין. איירון מן בכבודו ובעצמו מעניק לו יד ביונית שבנויה ממש כמו היד של החליפה שלו. וממש מעל, במקום השמיני, Fanpage איטליה שביקשו מילדים קטנים להרביץ לילדה. הם לא הסכימו.

גם אנשים אמיתיים היו קלף חזק השנה, כאשר 8 מתוך 20 הראשונים הם סרטונים לא מתסרטים (לפחות לא ב-100%) המתעדים אירועים מסוימים: כולם מרגשים בצורה כזו או אחרת.  במקום השישי, כמובן (ולמרות שציפיתי שיגיע גבוה יותר בהתחשב במספר הפעמים שהוא הופיע במקם הראשון בטבלה…), השלדים שמלמדים אותנו שעל אהבה אי אפשר לשים תוויות (והופיעו גם ב-Rewind סרטון סיכום השנה של יוטיוב). אל המקום הרביעי הגיע כריסטיאנו רונאלדו שמפרסם את האוזניות של עצמו באמצעות התחזות לגבר מבוגר שמשחק בכדור לבדו בלב מדריד. לדעתי זה לא סרטון טוב או מקורי בשום צורה, והגרסה הארוכה יותר אפילו די מביכה מרוב רגעים משעממים. ובמקום השני, דיסני הופכת ביקור שגרתי בקניון לרגע מהאגדות.

וכעת – לזוכה.

לא מפתיע שהמקום הראשון הוא הסרטון שידע לקחת את רוב הטרנדים המובילים – חיות, תוכן, רגש, ולהרכיב, אין מילה אחרת, את הפרסומת הויראלית של השנה. מה שמבדיל בינו לבין השאר, היא העובדה שהוא יושב על תובנה כל כך חזקה ונכונה למוצר, שהצופה לא מרגיש כאילו ההוראה שניתנה לקופירייטר היא “תגרום להם לבכות”.

והזוכה במקום הראשון…

לרשימה המלאה הקליקו כאן.

יוטיוב

הסרטונים האהובים ביותר

הטלוויזיה הישראלית חיה! באינטרנט. במקום השביעי, הפרק ה-1 לעונה השנייה של “זגורי, אימפריה” ובמקום החמישי, פרק הבכורה של “פאודה”, אולי הסדרה הישראלית המדוברת ביותר של השנה.

אנחנו כמובן אוהבים תוכן משעשע מה שהביא את “ככה זה כשיש לך חברה רוסיה” של שרוטונים למקום הרביעי, ואת דניז דניז המלכה למקום השני.

הורים חזקים בתכנים לילדים ביוטיוב, ולכן במקום השישי תמצאו, אם תרצו, 30 דקות של שירי ילדים בערוץ לולי ואת הDVD של כוכבת הילדים מיקי במקום הראשון, לא פחות.

ואיזה סרטונים אהבו בעולם?

אובמה מקריא ציוצים מרושעים אצל ג’ימי קימל במקום העשירי, השלדים המקסימים מהחלק הקודם במקום הרביעי, וה-קליפ של השנה, Watch me nae nae של סילנטו, שקיבל בערך 2000 גרסאות כיסוי (ראויות יותר או פחות) תחת ההאשטג #watchmedanceon.

הקליפים הנצפים ביותר

אל המקומות הראשונים אצל הישראלים הגיעו, באופן לא מפתיע, כל הקליפים שכיכבו בטבלה במשך שבועות רבים, כמו “#דוביגל” (ההאשטג במקור, למה? זו שאלה אחרת) במקום העשירי, “בא לה לרקוד” המרים במקום השמיני, שיר האירוויזיון המעולה “גולדן בוי”, ומשחקי המילים של אליעד הגיעו למקום השלישי עם “מתוק כשמרלי”.

בעיקר כיכבו קליפים (שלא לומר, תמונות סטטיות של הזמר עם שר השיר) של שירי פופ ים תיכוני, כמו “אז הלכתי” של עומר אדם שהגיע למקום ה-7, פאר טסי עם “משקה יקר” במקום השישי, עדן בן זקן עם “מלכת השושנים” במקום החמישי (וכנראה נשמע עליה עוד הרבה השנה). אייל גולן עם “שישי בצהריים” במקום השני.

 וכמובן, אל המקום הראשון, הגיע השיר שלא הסכים לטוס מהטבלה, דודו אהרון עם “טרמינל 3”.

לרשימה המלאה הקליקו כאן.

חיפושים בגוגל

עניין אותנו בטירוף איך קוראים לבת של נינט (אמיליה) ושל יעל בר זוהר (ליה), רבנו מי צודק בפרשת אלנבי 40, הצבענו למחנה הציוני / הבית היהודי / יש עתיד / כולנו בבחירות 2015, התחננו להזמנה לחתונה של בר רפאלי, דרשנו צדק בשביל גל בק, דאגנו לישראלים בנפאל, חיכינו לפרק הבא של “זגורי אימפריה” ו”פאודה” ו”כפולים” ואלוהים יודע למה אבל גם ל”שנות ה-80“. צחקנו מ”גב האומה” ורתחנו מ”מגש הכסף“. נפרדנו מרמה מסינגר, מאורי אורבך, ממוטי קירשנבאום ומעמוס שוב. ראינו את המהיר ועצבני החדש בלי פול ווקר, קנינו שוט ואזיקים אחרי 50 גוונים של אפור, לקחנו את האחיינים למיניונים ונהנינו יותר מהם מהקול בראש, צחקנו על תרגום שם הסרט “חופשה בהפרעה” (חופשה על הזמן היה תפוס?). התרגשנו מבית ספר למוסיקה,ומהשמלות של בר באקס פקטור. עקבנו באדיקות אחרי פרשת ינון מגל, החלפנו ז’יטונים עם אורן חזן, התבאסנו על משה כחלון, שרנו בקולי קולות דרך השלום, גולדן בוי, מלכת השושנים, מתוק כשמרלי וטרמינל 3 והעברנו תחנה במתנות קטנות.

לרשימה המלאה הקליקו כאן.

ביי 2015, היית טובה אלינו.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *