סופר-בולינג

 

כל שנה כשפברואר מגיע עולם הפרסום הופך לפסטיבל, אבל הפעם לא מדובר בפסטיבל פרסים מפונפן, אלא בסופרבול האמריקאי.

קצת נתונים כדי להיכנס לאווירה, 19 מתוך 20 התוכניות הנצפות ביותר בכל הזמנים בארה”ב היו שידורי סופרבול. אם נסתכל על המספרים פר שנה

  בשנה שעברה צפו בסופרבול (בטלוויזיה) 111.3 מיליון אנשים והערכות הצפייה ל-2018 נשארו דומות

**עידכון- הרייטינג הממוצע של השידור עמד על 103.4 מיליון צופים והראה ירידה של 7% מהצפייה שנה שעברה. 
חשיפה גבוהה זו הפכה את ברייק הפרסומות לנחשקת ביותר ונחשקות זו מתבטאת במחיר: 30 שניות עולות למפרסם כ-5 מיליון דולר

התוצר הוא פעילויות פרסומיות קראיטייביות במיוחד, שלא רק מנצלות את הרייטינג המשוגע אלא את ההילה שנבנתה סביב ברייק הפרסומות

 

בטרם חלפו 24 שעות בחרנו את הפרסומות הכי מוצלחות ומסקרנות של הסופרבול, ולהכניס אותן לתוך פריזמה של המגמות המשמעותיות בעולם הפרסום

 

fight for a cause” – להיות אדיש זה OUT

(באדווייזר, טויוטה, RAM ויונדאי)

 גרמו לבפנים שלנו להתכווץ קצת ולחלק מאיתנו לדמוע בהתרגשות, בין אם בגלל ההתרמות הפטריוטית של באדווויזר לספק מים

לקורבנות אסונות הטבע שפקדו את ארה”ב ועד לאלופים של אולימפידת הנכים בחסות טויוטה, לא נשארה עין יבשה בקהל.

שימוש מושכל בבית מותגים – ביחד זה תמיד יותר

(פפסיקו ופרוקטר)

ענקי המותגים האמריקאים עשו שימוש קראייטיבי במותגים תחתם ויצרו ביניהם מערכת יחסים בין אם המניע היה למנף עצמת המותגים ובין אם ה”חסכון” בעלויות

P&G השתמשו בפרסומות אייקוניות של מותגיה מסופרבולים קודמים על מנת לפרסם את מותג אבקת הכביסה שלהם Tide  

פפסיקו לעומת זאת, הפגישו בין שני מוצרים משלימים להשקת טעמים חדשים של דוריטוס ומונטין דיו בפרסומת משותפת

נוסטלגיה – ההיסטוריה תמיד חוזרת  

(סקיטלס, ג’יפ, פפסי)

נוסטלגיה היא אחת המגמות שהולכת ומתעצמת. אמנם לא כל קהל הצופים זוכר את פארק היורה או צפה ב”חברים” בשידור ראשון

אבל הליהוק הגאוני של דיוויד שווימר בפרסומת של סקיטלס הוא חלק מהמגמה ומצד שני פפסי מזכירה לנו שהיא הייתה פה עוד כסינדי קרופורד הייתה הטופ מודל המקורית

 

ניצול הפלטפורמה אבל לא כדי להיות חלק ממנה

בואו נדבר שנייה על סקיטלס, אין סיבה להוציא 5 מיליון דולר על 30 שניות, כשאפשר להשתמש בהייפ סביב ברייק הפירסומות ולקבל חשיפה מטורפת וגדולה הרבה יותר?

סקיטלס יצאו בתחילת השנה בחיפוש אחרי הלקוח מספר אחד שלהם, שמהווה את הצופה היחיד של סרט שהופק במיוחד בשבילו

ברור שלקראת המשחק שחררה החברה מספר טיזרים תחת השאלה “האם זה חלק מהפרסומת האמיתית שרק בן אדם אחד יצפה בה?” לעולם לא נדע כנראה

 

איך אפשר בלי מניפסט אמריקאי

RAM, חברת הטנדרים, גייסה את ד”ר מרטין לותר קינג ישירות מ-1968 במניפסט מרשים על גדולה. אז תגבירו את הווליום ותתכוננו לקבל מנה גדושה של וואו.

וכמובן יש את טרנד הנגד בהובלת ג’יפ שפשוט נותן למוצר לעשות את כל הדיבורים (אבל עם מניפסט ציני ברקע).

 

אלקסה, בואי נצא לברייק

אחרי שדיברנו על קצת מגמות והפרסומות הבולטות, נסיים עם הפרסומת הכי מדוברת בברייק

הקמפיין של אמזון לאלקסה עם נבחרת מפורסמים שתופסת את מקומה של אלקסה העוזרת האישית החכמה (שאיבדה את הקול) דבר אחד בטוח, ג’ף בזוס הוא מנכ”ל מוכשר יותר מאשר שחקן.

רוצים לראות עוד פרסומות מהסופרבול? יוטיוב ריכזו את כולם בצורה נוחה כאן

 

אז עד 2019, חג סופרבול שמח

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *