“מה זה הלוגו המכוער הזה?”

אינסטגרם

לאחרונה אינסטגרם שינתה את הלוגו שלה, מהמצלמה האייקונית והוינטג’ית לאייקון צבעוני, וכולם מיד התאהבו.

Instagram Gif

סתם. אנשים דימו אותו לקוקטייל מהאייטיז, צבעי טמפלט של WordArt מהניינטיז, ועוד כל מיני דימויים מחמיאים כאלה ואחרים. אבל התגובות לשינוי לא היו מפתיעות. אנחנו לא אוהבים שינויים, וכשחברה גדולה, שאנחנו כל כך קשורים ללוגו שלה, עושה שינוי כל כך קיצוני (במיוחד כשמדובר באפליקציה והלוגו הוא במודעות שלנו כל הזמן) זה די ברור שאנשים יצטרכו מעט זמן הסתגלות.

אינסטגרם5

אז הלוגו של אינסטגרם שונה מאוד, ואנחנו אולי לא אוהבים אותו עדיין, אבל מבחינת אינסטגרם, זה היה הדבר הנכון לעשות. החברה עצמה עברה הרבה שינויים ב-6 שנים מאז הקמתה. במקרה ולא ידעתם, אינסטגרם התחילה את דרכה כפלטפורמת צ’ק אין בסגנון FourSquare. לאחר שמקימיה ראו כי המשתמשים עושים שימוש בעיקר בפילטרים שלה, היא הפכה לפלטפורמת צילום. לאחר מכן הגיעו רכישתה על ידי פייסבוק, הוספת פיצ’ר הווידאו ופלטפורמה למפרסמים. לכן, הלוגו החדש צריך לשקף את מי שהיא עכשיו. אם בעבר אינסטגרם שימשה היפסטרים שרצו להקנות לתמונות שלהם מראה וינטג’י, הקהל שנמצא באינסטגרם היום כולל המון צעירים שפילטרים עבורם זה הדיפולט. לכן, מצלמת הפולורואיד עם רצועת העור בעלת המראה המיושן שהייתה הלוגו הקודם, אינה רלוונטית יותר לאופן בו הקהל משתמש בפלטפורמת (מתוך פורבס). מהצד השני, יש הטוענים שמיתוג הוא דבר כה עדין, וכדי להצדיק שינוי כל כך דרסטי, האפליקציה עצמה הייתה צריכה להשתנות בצורה דרסטית.

אינסטגרם2

אבל יכול להיות שזו חשיבה מיושנת על מיתוג. נכון, אנחנו לא רגילים לראות חברה גדולה שמשנה את הלוגו שלה (שינוי אמיתי, לא תזוזה של מילימטר ימינה בין האותיות) תוך זמן כה קצר. מצד שני, אנחנו לא מדברים על חברה מ”העולם הישן” כמו קודאק. 6 שנים בזמן אינטרנט זה בערך 60 שנה ב”עולם האמיתי”. בזירה שכל הזמן משתנה ומתפתחת, אנחנו לא יכולים להיקשר מדי לדבר מסוים, גם לא ללוגו.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *