הדור הילדותי הופך להיות הורה בעצמו

בזמן שילידי שנות ה-80 (גילאי 24-35) הופכים אט אט להיות הורים, מחקר חדש מראה כי הדור המושמץ שנחשב למרוכז בעצמו, מתחיל להתבגר.

הם מתנהלים ממש כמו כולם– בחלוקה של הורים מדור ה-Millenials לתת סגמנטים, נמצא כי רק 7% מהם אכן עונים על הסטריאוטיפים המובהקים לגבי דור ה-Y: טכנולוגים במיוחד, אוהבים מותגים וכמעט שלא חוסכים כסף.

הם מעניקים חשיבות עצומה להורות – נתונים של חברת המחקר Pew מראים כי 52% מבני דור ה-Y חושבים שלהיות הורה זה הדבר הכי חשוב בחיים (לעומת 42% מבני דור ה- X).

הם מעריכים מותגים מחדש – כאשר הם הופכים להורים, בני דור ה-Y נהיים פרקטיים יותר . הם מעריכים פחות מותגים “קוליים” כמו Abercrombie, Sephora ו-H&M ומעריכים יותר מותגים כמו walmart , Kohl’s ו-Dollar general . מבחינתם, מותגים שחוסכים להם זמן, משלבים טכנולוגיה שהופכת את חווית הקניה לקלה יותר ונותנים מחיר הוגן נתפסים כעת באופן חיובי יותר. השינוי שעוברים הצעירים עם כניסתם לעולם ההורות משמעותי במיוחד בקטגוריות מסוימות כמו מסעדות, בידור, לבוש ומוצרים דיגיטליים, בהם המחיר הופך להיות משמעותי הרבה יותר מאיכות.

יחד עם זאת, Millenials מאמצים לעצמם אג’נדות שלא היו חלק ממערכת השיקולים של ההורים שלהם:

ממשיכים כרגיל – החיים בקרב Millenials כבר לא סובבים סביב הילד. בני דור ה-Y משלבים את הילד במסלול חייהם הרגיל ולא מוכנים לעשות את אותם ויתורים שעשו הוריהם, אולי כדי לגונן על ילדיהם מ-Over parenting שהפך אותם למפונקים בעצמם. אביזרים פופולאריים כמו מנשאי Moby wrap עוזרים להם בכך.

הורות שיוויונית – הגדרת התפקידים המגדרית היטשטשה מזמן, והורי דור ה-Y מצפים זה מזה לשותפות מלאה. 42% מתוכם אפילו מגדירים את עצמם כפמיניסטים (בהשוואה ל- 32% בקרב בני דור ה-X). החיבור הטבעי של בני הדור לטכנולוגיה, מוביל לשימוש במגוון כלים שהופכים את ההורות המשותפת לקלה יותר, למשל אפליקציות כמו baby connect שמאפשרות שיתוף מידע לגבי הטיפול בתינוק (החלפת חיתול, שינה, אכילה וכדומה), בין מספר גורמים מוגדרים מראש. המשווקים מצדם פונים יותר ויותר גם לאבות שחלקם בגידול המשפחה מתעצם.

תזונה נכונה – בעוד שאותם הלעיטו בסוכריות גומי ואורנג’דה ללא שום חשש, הורי דור ה-Y שנחשפו למהפכת הבריאות וה-wellness מקפידים הרבה יותר על מה שהילדים שלהם מכניסים לפה: הרכב המזון, רמות הסוכר, התאמה לרגישויות ואלרגיות הופכים לקריטריונים בולטים בבחירה של מזון. משווקים נאצלים להתאים את עצמם לתחושות הנ”ל דרך פיתוח מוצרים חדשים, גרסאות עדיפות של מוצרים קיימים (כמו למשל צ’יריוס) וסימון ברור יותר של התכולה על גבי התווית.

הורות ירוקה – הורי דור ה-Y גדלו על סיפורי תופעת החור באוזון, וצפו ברעיון המיחזור מתפתח ומתעצם. 64% מהם טוענים כי הנושא הסביבתי הפך עבורם לסוגיה חשובה במיוחד כשהפכו להיות הורים. החשיבות המוענקת לכך באה לידי ביטוי בין היתר בפניה גוברת למוצרים ושירותים המעניקים מענה מתאים, כמו למשל honest company, המספקת חיתולים ידידותיים לסביבה עד פתח הדלת.

צריכה אחראית – 50% מבני דור ה-Y טוענים כי הם מנסים לרכוש מוצרים שתומכים במטרות חיוביות או צדקה. המותגים שבני הדור הכי אוהדים בארה”ב – Nike, Target,ו- Apple מספקים מענה לאג’נדה הנ”ל דרך יוזמות שונות בהם הם לוקחים חלק: Nike better world, Give with target, והארגון למאבק באיידס שבו Apple משתתפת.

אז מה השורה התחתונה?
כמו בכל דבר , הכל עניין של איזון – הראיה הצרה של דור ה-Y משתנה והופכת מורכבת יותר ככל שהם מתבגרים. משווקים ומפרסמים נדרשים לאתר את הצרכים היחודים להם שנשענים על תובנות בסיסיות לגבי הורות וילדים, אך גם מביאים בחשבון את מי שההורים הצעירים היו, שניה לפני שנכנסו לחדר הלידה.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *