באיחור אופנתי – טוויטר משיקה את הצ’אט הקבוצתי

דיאם קבוצתי בטוויטר

טוויטר השיקה בסוף ינואר את פיצ’ר הדיאם הקבוצתי  (DM= Direct Message), המאפשר לצייצנים לנהל לראשונה צ’אט מרובה משתתפים (עד 20). עד כה, התקשורת בין צייצנים התנהלה בשתי דרכים בלבד: הודעות פרטיות של אחד על אחד או מינשונים (ציוצים המופנים למשתמש ספציפי =Mention) שהתנהלו לעיני כל הפיד.

החידוש המתבקש מציע לצייצנים יותר אפשרויות לתקשר ביניהם- גם בדרך בה הם מתקשרים וגם בכמות האנשים איתם הם יכולים לנהל שיחה שאינה קבל עם ופיד. הדיאם הקלאסי היה מאוד מגביל ונוח למשתמש כמו מכתב בבקבוק- על מנת לשלוח הודעה לצייצן מסוים, אותו צייצן היה צריך לעקוב אחריך. אם הוא גם רצה לענות לך, אתה היית צריך לעקוב אחריו. עכשיו, משתתפי הצ’ט הקבוצתי לא חייבים לעקוב אחד אחרי השני כדי לקחת חלק בשיחה; מספיק שהם עוקבים אחר הצייצן שפותח את הצ’אט, והשיחה מתנהלת בפרטיות של הודעה פרטית (בדומה לשיחות קבוצתיות בפייסבוק ובוואטסאפ)

טוויטר השיקה את הדיאם הקבוצתי בסמוך לחידושים מעניינים נוספים: הראשון, הוא היכולת לעלות קטעי וידאו מהמצלמה, כמו גם לצלם ולערוך קטעי וידאו דרך האפליקציה עצמה (ניל פטריק האריס עשה בו שימוש לאחרונה כשנתן לעוקביו סקופ על התכנית האומנותית המתוכננת לערב האוסקר) והשני הוא פיצ’ר הנקרא “While you were away”, שנועד לעדכן את המשתמשים בציוצים המובילים שהם פספסו בזמן שלא היו בפיד.

צ’אטים קבוצתיים הם אמנם לא ממש חידוש, אבל בשביל טוויטר, זו דרך מצוינת להשאיר את המשתמשים בתוך האפליקציה. אין הגיון בכך שצייצנים ינהלו דיון על טוויטר בכל מקום שהוא לא באפליקציה עצמה. כך לדוגמא, אחד הפיצ’רים הוא הטמעת ציוץ בדיאם, כך שאפשר לנהל עליו דיון בין כמה צייצנים, במקום להדביק את הקישור לקבוצה בוואטסאפ ולדבר עליו שם.

twitter  

ואיך מותגים יכולים לקפוץ על העגלה?

אדידס הוא המותג הגדול הראשון שעשה שימוש בדיאם הקבוצתי למטרות שיווק, פחות משבועיים אחרי השקת הפיצ’ר. מותג העל החליט לתגמל את שלושת המעריצים שהיו הכי מעורבים בקמפיין #ThereWillBeHaters ע”י השתתפות ב30 דקות של דיאם קבוצתי עם כמה מכוכבי הכדורגל הגדולים ביותר, כמו בנזמה מריאל מדריד.  למרות שכאמור, קיימות דרכים אחרות לצ’וטט בקבוצה, אדידס הסבירה שהיא רואה דווקא  בדיאם הקבוצתי של טוויטר  דרך “לבנות ולהעמיק” את מערכת היחסים עם לקוחותיה.

twitter2

טוויטר תמיד משכה קהל יותר צעיר (רוב המשתמשים הם בגילאי 18-29), פרוע ו-Tech Savvy, מסיבה טובה: אם פייסבוק היא NBC, שם תקבל לייקים על סלפי מהכותל מדודה סימה, טוויטר הוא HBO, שם אתה יכול לכתוב על כל נושא שהוא, כמעט ללא ריסון עצמי. בתקופה האחרונה אנחנו רואים שהדור הצעיר פחות מעוניין לנהל שיחות פרטיות מול כולם (ויש לו מספיק אופציות לנהל אותן באופן פרטי, כמו ש-Snapchat הוכיחה היטב), ולכן במהלך הזה, יחד עם פיצ’ר הוידאו, טוויטר מוכיחה שהיא יודעת מי הקהל שמגיע אליה ולמה, ומתאימה את חווית המשתמש- למשתמש.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *