אולימפיאדת לונדון 2012

מחר נפתחת רשמית אולימפיאדת 2012 בלונדון ובוודאי כבר נתקלתם במבול של פרסומות סביב האירוע. במקום לסקור עוד פרסומת כזו או אחרת חשבנו שיהיה מעניין להסתכל מזווית קצת שונה על האולימפיאדה, לראות איזו מפרסמת מובילה במצעד הויראליות, מי ימדוד את מצב הרוח של האומה הבריטית, קצת על מה קורה מאחורי הקלעים, מי נגד מי, מי לא מרוצה מהאירוע ולמה, ולתת במה לאירוע מעורר השראה לא פחות שבדרך כלל נשכח בצילה של "האחות האולימפית הגדולה".

למי שרוצה לראות את הפרסומות המוצלחות ביותר סביב האולימפיאדה מוזמן להיכנס לכאן.

נפתח עם כמה עובדות שאולי לא ידעתם לגבי האולימפיאדה הקרובה:

1. זו האולימפיאדה הירוקה ביותר: ניתן לעשות שימוש חוזר או למחזר כ- 90% מהחומרים מהם בנוי הפארק האולימפי

2. רשת ה- BBC הבריטית מסרבת לרשום את ירושלים כבירת ישראל באתר שהקימה לקראת האולימפיאדה

3. כ-2000 סלמנדרות ו-100 קרפדות ניצלו בזמן בניית הפארק האולימפי ועברו רילוקיישן לשמורת הטבע Waterworks

4. השיר הרשמי של האולימפיאדה: Survival של להקת מיוז

5. יש הטוענים שלוגו האולימפיאדה שעוצב ע"י וולף אולינס עבור סכום צנוע של 400,000 פאונד מציג את ליסה סימפסון עוסקת בפעילות מפוקפקת:

clip_image001

6. זה המסקוט החמוד של האולימפיאדה שנראה כמו שילוב של טלטאבי ומנורת לבה

clip_image002

למקומות, היכון, צא: אירועי ענק כגון האולימפיאדה זו הזדמנות למפרסמים לקפוץ על העגלה ולשפוך כמויות של כסף על שיווק ופרסום. וכולם, כמובן, רוצים שהפרסומות והמהלכים שלהם יהפכו "ויראלים".

זה הקונספט מאחורי אנימציה אינטראקטיבית מתוקה מבית Unruly Media שמציגה את נותנות החסות הרשמיות של האולימפיאדה כדמויות מונפשות שמתחרות אחת בשנייה על כמות הבאזז הגדולה ביותר. ככל שהפרסומות מקבלות יותר שיתופים ברשתות החברתיות, כך הן יגיעו ראשונות לקו הסיום. על ידי לחיצה על דמות מסויימת תוכלו לראות את כל סרטוני הפרסומת של החברה ואלו מהפרסומות הכי פופולאריות. נסו לנחש מי מנצחת כרגע לפני שתכנסו ללינק

clip_image003

clip_image004

clip_image005

מעניין לראות שלמרות כל הכסף שנשפך מצד המפרסמים סביב האירוע (BMW למשל הוציאה כ-300 מיליון פאונד וכבר הודיעה שכנראה לא תפרסם באולימפיאדת 2016 בריו) רוב הבריטים אינם יודעים מי הם לוקחי החסות הרשמיים של האולימפיאדה: 24% מהנשאלים בסקר שנערך לאחרונה לא יכלו לציין אפילו נותנת חסות אחת.

אולימפיאדת לונדון 2012 קיבלה את השם הבלתי רשמי: Social Olympics. זו תהיה האולימפיאדה המתקדמת ביותר מבחינה טכנולוגית עד כה והשינויים בהרגלי צריכת המדיה של השנים האחרונות ישפיעו מאוד על הדרך בה המשחקים ישודרו, הצורה בה הציבור יצפה בהם ועל צריכת התכנים השונים סביב האירוע. מכשירים חכמים, טכנולוגית תלת מימד, צפייה חברתית, ריבוי מסכים, הרשתות החברתיות, VOD ועוד ועוד – כל אלו יוצרים טירוף בפעילות הדיגיטאלית סביב האירוע.

EDF Energy ספקית החשמל הרשמית לאולימפיאדה,  הפכה

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *